Az Alstom fellebbezett

Fellebbezett az Alstom Transport a budapesti 2-es metróvonalra gyártott Metropolis metrószerelvények típusengedélyéért.

Emlékeztetőül: a Nemzeti Közlekedési Hatóság másfél hete határozatban utasította el a gyártó engedélykérelmét, döntően a járművek fékrendszerével kapcsolatos kifogások miatt. A fellebbezési eljárást az Alstom tegnap indította el.

Lapunkhoz is eljuttatott közleményükben kiemelik: az Alstom Transport kötött pályás járművein található fékrendszer megfelel a legszigorúbb nemzetközi és európai uniós előírásoknak, a magyar országos vasúti szabályzat előírásainak azonban nem. A fellebbezésben az Alstom Transport a többi között a Szingapúrban, Sanghajban, Barcelonában és Isztambulban üzemelő metrószerelvényeire hivatkozik.

„Az Alstom Transport álláspontja szerint nem áll fenn olyan körülmény, ami miatt a BKV felmondhatná a szállítási szerződést”, utalnak a közleményben a BKV korábbi bejelentésére, amely szerint a BKV vizsgálja a szerződés felmondásának lehetőségeit, valamint annak jogi és pénzügyi következményeit.

Demszky Gábor főpolgármester korábban azt közölte: az Alstom rossz úton járt akkor, amikor nem vette komolyan azt, hogy vagy derogációt, tehát mentességet kér a magyar szabványok alól, vagy a magyar szabványoknak megfelelően gyártja le a metrószerelvények fékrendszerét. Európa számos országában kért erre derogációt a francia gyártó – jegyezte meg a főpolgármester, aki hozzátette: „a francia nagykövetnél kellett közbenjárnom az ügyben”. Akkor Demszky Gábor elmondta azt is, hogy a szerződés értelmében hat hónapig kötelező együttműködnie a BKV-nak és az Alstomnak abban, hogy az Alstom megszerezze a 2-es metró szerelvényeihez a hatósági engedélyt.

A magyar hatóság elutasító határozata érinti a 4-es metró beruházását is, de a 2-es metróéhoz hasonló szerelvények szállításával kapcsolatban még több hónap áll rendelkezésre, hogy elkerülje a főváros az európai uniós pénzek viszszafizetésének veszélyét – jelentette ki a főpolgármester. – Az más kérdés – tette hozzá –, hogy elavultak-e a szabványaink, és hogy azok mikor és milyen termékre készültek – fűzte hozzá Demszky Gábor, a jelenleg használatos orosz metrószerelvényekre utalva.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.