Kerékpáros zsákutca

El kell ismerni a kerületek bicikliút-építésre tett erőfeszítéseit. Még akkor is, ha ez sokszor csak a járdából vagy az úttestből sárga csíkkal leválasztott, szintbeli sávot jelenti. De legalább úgy tereli a kétkerekeseket, hogy elkerülhetőek legyenek a balesetek.

Pláne, hogy a bringások gyakran megszegik a tilalmakat, rossz tréfát űzve a KRESZ-ből. Olvashatják majd, hogy a főváros ezekben a hetekben is dolgozik az egyirányú utcáknak azon a listáján, ahol megengedik majd a szembe-kerékpáro zást. Amit csak ott lehet meg tenni, ahol ezt a közút kezelő egyértelműen és körül tekintően kitáblázza.

Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes szerint (is) a helyzet egyértelmű: a szembehajtás megengedése csak egy lehetőség, ahol ez nincs kitáblázva, a tiltás továbbra is él. Ám a közlekedési „ütközőzóna” mégis kialakult: a kerékpárosok gőzerővel, szemből támadva, birtokukba vették ezeket az utcákat, sokuk épp a vélt KRESZ-felhatamazásra hivatkozva.

A városháza prominense azt is megjegyezte, a szaktárcánál most dolgoznak a kérdés részleteit tisztázó 1984-es miniszteri rendelet módosításán. Elkerülendő a balesetveszélyes helyzeteket, célsze rű lett volna a két jogszabályt egyidőben módosítani. Így talán a kitáblázás is hamarabb megtörténhetett volna.

Demszky Gábor főpolgármester egyszer azt találta mondani: az európai uniós tag ság Budapest számára azért is előnyös, mert Brüszszel megtanít minket rendszerszerűen, az összefüggése ket átlátva gondolkodni. Addig viszont csak a fentihez ha sonló zsákutcák szaporodnak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.