Nézőcsúcs szerény veszteséggel

Megdőlt az MTV nézettségi rekordja az idei futball-vb alatt. A műszeres vizsgálatok szerint a vasárnapi döntőt például a tévénézők több mint fele, az AGB Nielsen adatai szerint kétmillió 246 ezer érdeklődő követte figyelemmel. Most fordult elő először, hogy már a selejtezők időszakában is többször nagyobb volt az MTV nézettsége, mint a két kereskedelmi csatornáé.

A nézettséget a lakásokban mérő műszerek arról persze nem mondanak semmit, hogy hányan nézhették a mérkőzéseket a szórakozóhelyeken, köz területeken felállított kivetítőkön. (A 2008-as Eb idején a nézők 16 százaléka szórakozóhelyeken nézte a mérkőzéseket.) Ezt figyelembe véve Kert Attila, az MTV intézményi kommunikációért felelős vezetője szerint a vasárnap zárult vb csúcs nézőszáma megközelítheti a hárommilliót.

A nézők hatoda kivetítőkön nézte az eseményeket
A nézők hatoda kivetítőkön nézte az eseményeket

Az MTV online egy-egy élő közvetítését egy időben 20-25 ezren nézték a Telesport.hu oldalon, de volt olyan nap, amikor 100 ezernél is többen követték a közvetítéseket a weben. Több mint egymillióan töltötték le a vb dalát, és 800 ezren nézték meg a tudósítók, kommentátorok videoüzeneteit a különböző videomegosztókon. Több mint kilencezer rajongóval a „Foci vb az MTV-n!” lett a legnépszerűbb tévéműsor a Facebookon.

Kert Attila közlése szerint gazdasági szempontból a terveknek megfelelően alakult a vb egyenlege. Bár a „mérleg” még nem készült el, a prognózisok szerény veszteséget vetítenek elő.

Kert emlékeztetett rá, hogy a vezetőség az MTV gazdasági nehézségeire hivatkozva értékesítette volna a közvetítési jogokat, ám a kuratórium ezt megtiltotta. Így ki kellett fizetni a 2,7 millió eurós közvetítési jogdíjat, a kommentátorok utazásának és elszállásolásának, valamint a közvetítés technikai költségeit, amelyek együttesen mintegy 100 millió forint körüli összeget tesznek ki.

Ezzel szemben állnak a ma még pontosan nem ismert bevételek, amelyek a reklámokból, a szponzori támogatásokból, illetve a közvetítési jogok, összefoglalók, ismétlések értékesítéséből állnak össze.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.