Nem lesz félárú BKV-jegy diákoknak, nyugdíjasoknak
A körgyűrű lehajtójához kapcsolódó út már negyedévvel ezelőtt elkészült, átadni azonban nem sikerült: az utat ugyanis egymilliárd forintból, uniós támogatással az állam építette, ám miután elkészült, az állami hivatalok és a főváros között vita alakult ki arról, ki és hogyan tudja átvenni az útszakaszt. Az építtető Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azzal érvelt, azért nem adták át az utat, mert nem volt, aki átvegye. A főváros jelezte, átvenné az út üzemeltetését, de ezt csak törvényes keretek között tudja megoldani. A vita szerdán rendeződött, a közlekedési hatóság ideiglenesen forgalomba helyezi az utat, és legkésőbb jövő év végéig a XVI. kerületet bízza meg annak üzemeltetésével. Az elkészült, de negyedéven át kordonokkal lezárt utat eddig biztonsági őrökkel őriztették havi 1,3 millió forintért.
Az ülésen tájékoztatót hallgatott meg a Fővárosi Közgyűlés a félárú diák- és nyugdíjas BKV-jegy bevezetéséről. Horváth Csaba (MSZP) ugyan javasolta, hogy előterjesztésként döntsenek a témáról, de indítványa nem kapott többséget. A kedvezményes jegy bevezetése a BKV-nak évente mintegy másfél milliárd forint bevételkiesést okozna, növelné a bliccelők számát, és veszélybe sodorná a közlekedési vállalat pénzügyi megmentéséről szóló, tavaly decemberben az állammal kötött szerződést, ezért a félárú jegy bevezetését sem a cég, sem a főváros vezetése nem támogatja.
A 16 szocialista képviselő javaslatára összehívott rendkívüli közgyűlési ülés alig két órán át tartott.