Túl alacsonyan szállt a lezuhant Cessna

Valószínűleg túl alacsonyan repültek azzal a kisgéppel, amelyik hétfő este zuhant le Óbudán. Az áldozatok biciklistákat fényképeztek egy hegyoldalban. A pilóta csak 22 éves volt, de évek óta vezette saját kisgépét.

A Budapest, III. kerületi Aranyhegyen lévő Taliga utca egyik telkéről, a hétfő esti baleset helyszínéről már elvitték a gép roncsait. A nyomok még jól látszanak alig néhány méterre attól a terepbicikli pályától, ahol 15-16 tizenéves fi ú gyakorolt tegnap este. Az áldozatok őket fényképezték a Cessna–172-es típusú repülőgépből. A gép három utasa, az Oxxo Racing Team dakaros kamionversenyzője, Szobi Balázs, a csapat sajtófőnöke, Tarsoly Tamás és Szabó András, a Monster energiaital cég egyik munkatársa, a helyszínen meghalt.

A biciklisták között volt a tereprali-szakágvezető Liszi László fia, Liszi Attila is. Az apa elmondása szerint alig öt méterre a fiútól csapódott be a gép. Liszi László hozzátette: a fiúk látták, hogy baj van a géppel, mert az egyik fordulóban sebességet és magasságot veszített. Ezután fordult az oldalára, majd orral csapódott a földbe. A biciklisták megpróbálták kiszabadítani benn ülő ismerőseiket a roncsból, de mivel az áldozatok beszorultak, nem jártak sikerrel. A gép néhány másodperc múlva lángra lobbant.

Liszi László nem tudta megmondani, hogy korábban hányszor fordult elő, hogy kisrepülőből filmezték a hegyoldalban gyakorló bicikliseket, de szerinte nem sok ilyen alkalom lehetett, mert ez meglehetősen drága elfoglaltság.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet tájékoztatása szerint a gép minden jelentősebb része elégett vagy elolvadt. Ugyanígy elégett minden olyan dokumentum is, amely esetlegesen a fedélzeten volt. A szakmai vizsgálat az adatgyűjtéssel folytatódik. Rendelkezésre áll a repülőgép és a farkashegyi torony (a gép a Farkashegyi repülőtérről szállt fel) közötti utolsó rádióforgalmazás, ennek elemzésétől várnak további információkat. A szervezet meteorológusára vár, hogy összegyűjtsön minden rendelkezésre álló adatot az aznapi időjárással kapcsolatosan. A balesetvizsgálók tervezik a roncs átvizsgálását is.

Egy, a Farkashegyi repülőtéren dolgozó oktató jól ismerte a 22 éves pilótát, Tarsoly Tamást. Azt mondja, a fiatalember majdnem minden nap kint volt a repülőtéren, előfordult, hogy kölcsön is adta a gépét. A repülő körülbelül három éve volt a birtokában. Az oktató szerint a fiatalember tapasztalt pilóta volt, az előírt minimum, a két évente húsz repült óra biztosan megvolt neki.

A férfi szerint semmi rejtélyes nincs a hétfői balesetben. – Valószínűleg szabálytalanul, túl alacsonyan repültek – mondja. Ugyanakkor szerinte ez még kevés a balesethez, ahhoz valószínűleg több szerencsétlen körülmény együttállása kellett. – Hárman ültek a gépben, ami tele volt tankolva, vagyis maximális terheléssel szállt. Meleg volt, így a levegő is híg volt, ami szintén nehezítő körülmény, és a hegy azon oldalában repültek, ahol leszálló légáramlatok vannak. És valószínűleg emberi mulasztás is történt – sorolja.

Az oktató abban is biztos, hogy a gép kifogástalan műszaki állapotban volt. Ezt a típust amúgy is megbízhatónak tartja, a Cessna–172-es szerinte nem hajlamos a gyulladásra: „jóindulatú gép, nem öl embert”. Ugyanakkor a baleset körülményeit figyelembe véve úgy véli, hogy szinte mindegy is a gép típusa, más kisgéppel is halálos kimenetelű lett volna a becsapódás.

Az áldozatok nem jelezték a repülőtéren, hogy milyen céllal szállnak fel, de az oktató elmondása szerint ez nem is szokás. Repülési tervet sem adtak le, de ezen az útvonalon és magasságon ez nem is kötelező.

Tragikus véget ért a légi fotózás
Tragikus véget ért a légi fotózás
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.