A Fidesz aggódik az új metrókocsik miatt
Wintermantel Zsolt szerint a Budapestre megérkezett első három kocsi egyike sem üzemképes. Emiatt felvetődik a kérdés, hogy a metrókocsik tesztelésére előírt 15 ezer kilométerből a francia tesztpályán lefutott 14 ezret valóban teljesítették-e. A képviselő szerint az Alstom a kocsik befogadóképességét és az átjárók magasságát utólag csökkentette, a menekítőajtó sem felelt meg a magyar szabványnak, az átépítés költségeit a gyártó a BKV-val akarja kifizettetni. Nem tudják igazolni egyelőre azt sem, hogy a járművek megfelelnek a tűzvédelmi szabványnak.
A tesztek során nagymértékű kerékkopást észleltek, ami azt eredményezheti, hogy akár fél év után kereket kell cserélni a vadonatúj metrókocsikon. Furcsállotta, hogy egy korábbi, éjszakai tesztfutásról készült –hibaeseményeket rögzítő – jegyzőkönyvet sem a tesztelő sofőr, sem a segédsofőr nem írta alá.
A tájékoztatón emlékeztettek arra, hogy ha az Alstom június végére sem tudja engedélyeztetni a kocsikat, a főváros felmondja a velük kötött szerződést. (Előlegként 30 milliárdot a főváros már kifizetett a gyártónak.) Elismerték, hogy ez „katasztrofális következményekkel” járna, de az, hangzott el, a mostani városvezetés felelőssége.