Térfélcsere a Margit hídon
Heteken belül elkészül a Margit híd északi fele, ezért a kivitelező MH 2009 Konzorcium szakemberei megkezdték a villamossínek áthelyezését a híd északi, Margitsziget felőli oldalára. A felújítás egyik, világviszonylatban is különlegessége, hogy az átkelőn a teljes átépítés ideje alatt biztosítják a közösségi közlekedést. Ez ugyan megnehezíti az építők munkáját, ám a budapestieknek jelentős könnyebbség, hogy villamossal, busszal, gyalog és biciklivel átjuthatnak egyik partról a másikra – tájékoztatta lapunkat közleményében a konzorcium.
Mint írják, a munka óriási, ugyanis Európa legnagyobb hídon álló bakdaruinak segítségével emelik be azt a több száz panelt, amelyekbe a villamossíneket behegesztik. A Duna feletti hídrészen (a mederhídon) 330 darab, egyenként 5,5 tonna tömegű, nagyjából 6 méter hosszú ilyen panelt illesztenek a helyükre. A hídfőknél, a Szent István körúton és a Margit körúton fekvő régi sínekhez történő csatlakozáshoz újabb 110-110 darab ilyen panel szükséges.
A mederhíd pesti oldalán már múlt héten elkezdték a hegesztési munkákat, azaz a sínek panelekbe illesztését. Az egymás mellett fekvő betonpanelek összeillesztését pedig hengerelt aszfaltozással biztosítják. Erre azért van szükség, hogy egyenletes legyen az útpálya, és a buszok is akadálytalanul haladhassanak át a hídon. Mindezzel párhuzamosan a budai oldalon a sínvályúk elhelyezése zajlik. A nagyméretű és tömegű paneleket bakdaru segítségével mozgatják. Az emelőszerkezet 16 tonnát bír mozgatni. A Margit hídon álló bakdaruk egyikét egyébként ezen a héten lebontják, majd rövid karbantartás után a déli hídfél építéséhez újra felállítják.