Horváth Csaba „jó híre”
Horváth „jó hírét” össztűz fogadta saját pártjában, a fővárosi ellenzék és a szakma részéről is. A Fidesz csak közleményben reagált, szerintük ekkora „marhaságot” utoljára Horn Gyula mondott, amikor ingyenrepülőjegyet ígért a nyugdíjasoknak. Demszky Gábor úgy reagált, nincs ingyenebéd, „mindig ki kell mondani, ki fi zet azok helyett, akiknek díjmentes a szolgáltatás”. A főpolgármester furcsának nevezte, hogy Horváth nemrégiben még kormánymegbízottként olyan szerződést írt alá a fővárossal, amelyben az állami pénzügyi segítségért cserébe a BKV legalább az inflációval emeli tarifáit. Újbuda polgármestere, Molnár Gyula (MSZP) árnyalni próbálta párttársa bejelentését, miszerint az „ingyenes” BKV „csak egy opció”, de szerinte annak megvalósításához a főváros nincs megfelelő anyagi helyzetben.
Megkésett áprilisi tréfának minősítette Horváth ötletét a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. Úgy vélik, a szocialista politikus javaslata felelőtlen és demagóg, ha megvalósítanák, az rögvest csődbe vinné a budapesti tömegközlekedési vállalatot.
Hasonlóan vélekednek a lapunk által megkérdezett közlekedési szakértők. A dugódíj bevezetése tízmilliárdokba kerülne, és messze nem hozna annyi bevételt, mint amenynyit Horváth saccolt. Az „ingyenes” BKV évente 70-80 milliárd forintjába kerülne az adófizetőknek. Nyugat-Európában évtizedekkel ezelőtt próbálkoztak hasonlóval, de kudarcot vallottak.