Ökrös szekerekre méretezett a tengelytörő út
– Ez a szakasz elképesztő állapotban van, sok helyen több a kátyú, mint az aszfalt. A gödrök között akad negyvencentis mélységű is: ha egy eső után ez megtelik vízzel, még csak nem is látni, mekkora árokba szaladunk bele – mondja az egyik gépkocsivezető, aki egy Szolnok megyei cég alkalmazottjaként hetente kétszer teszi meg ezt az utat. A normál sebességgel harminc perc alatt teljesíthető szakaszon mostanság dupla annyi idő alatt vergődik végig – teszi hozzá.
Tóth József, az ötvenezer lakosú kistérségben bolthálózatot működtető Tiszaföldvári Coop Zrt. elnök-vezérigazgatója bejelentette: veszélybe kerülhet az olyan kistelepülések élelmiszer-ellátása, mint amilyen Mesterszállás vagy Mezőhék, mert a sofőrök nem lesznek hajlandók ezen a szakaszon árut szállítani.
– Mérgemben még azt is mondtam ezen a tanácskozáson, hogy vissza kellene hoznunk a régi időkből az ökrös szekereket, mert nagyjából azokra van méretezve az út –panaszkodik a cégvezető. Szavai szerint nem csak a kis falvak megközelíthetetlenek: Tiszaföldvárról Mezőtúrra is nehéz eljutni.
– Siralmas állapotban van a Tiszaföldvárt Mezőtúrral öszszekötő, nagyjából huszonöt kilométeres út – ismeri el Kovács Károly, a Magyar Közút Nonprofi t Zrt. megyei igazgatója, aki hozzáteszi: ez a szakasz is szerepel a 2007–2013 közötti időszakra vonatkozó Regionális Operatív Programban. Várhatóan 2011-ben látnak hozzá a felújításhoz. Addig pedig marad a kátyúzás.