Jóváhagyták a BKV-szerződést – járatritkítás az ára?
Elfogadta a kormány és a főváros közötti BKV-szerződést szerdai, rendkívüli ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A dokumentum szerint az állam és a főváros is növeli a vállalatnak nyújtandó támogatást. Az állam idén a fogyasztóiár-kiegészítésen és a normatív támogatáson felül 17,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást ad a BKV-nak. A főváros pedig még az idén tízmilliárdot utal úgynevezett tőkepótló támogatásként. Jövőre az állam azt vállalja, hogy az infláció mértékével növeli a vállalatnak nyújtandó támogatást, a főváros pedig a 10 milliárdos tőkepótló támogatás mellett ugyanekkora működési támogatást is nyújt a cégének.
A városháza amellett is elkötelezi magát, hogy legalább az infláció mértékével megemeli a BKV tarifáit, s csak annyi szolgáltatást rendel meg, amelyre az állami és a fővárosi támogatás, a cég saját bevételei fedezetet nyújtanak. A cáfolatok ellenére a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint bizonyítható, hogy a megállapodás akár félszáz buszjárat megszűnését jelentheti.
Májusban dönthetnek a városatyák a félárú tanulói és nyugdíjasjegyről. Bár a cég úgy számol, ez másfél milliárdos kiesést okoz, Horváth Csaba (MSZP) úgy véli, a jegytípus nullszaldóval is bevezethető.
járt le a megbízatása. A György István (Fidesz) bizottsági elnök által jegyzett jelentéstervezetet – amely kimondja a főpolgármester és helyettesei, valamint a koalíció politikai felelősségét a BKV-botrányokért – szavazategyenlőség miatt nem fogadták el. A Fidesz és a KDNP jelezte, a testület munkájában nem vesznek részt.