Jóváhagyták a BKV-szerződést – járatritkítás az ára?

Jóváhagyta a kormánnyal kötendő BKV-megállapodást a főváros. A VEKE szerint bizonyítható, hogy a plusz 17 milliárdos támogatásnak járatritkítás lesz az ára.

Elfogadta a kormány és a főváros közötti BKV-szerződést szerdai, rendkívüli ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A dokumentum szerint az állam és a főváros is növeli a vállalatnak nyújtandó támogatást. Az állam idén a fogyasztóiár-kiegészítésen és a normatív támogatáson felül 17,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást ad a BKV-nak. A főváros pedig még az idén tízmilliárdot utal úgynevezett tőkepótló támogatásként. Jövőre az állam azt vállalja, hogy az infláció mértékével növeli a vállalatnak nyújtandó támogatást, a főváros pedig a 10 milliárdos tőkepótló támogatás mellett ugyanekkora működési támogatást is nyújt a cégének.

A városháza amellett is elkötelezi magát, hogy legalább az infláció mértékével megemeli a BKV tarifáit, s csak annyi szolgáltatást rendel meg, amelyre az állami és a fővárosi támogatás, a cég saját bevételei fedezetet nyújtanak. A cáfolatok ellenére a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint bizonyítható, hogy a megállapodás akár félszáz buszjárat megszűnését jelentheti.

Májusban dönthetnek a városatyák a félárú tanulói és nyugdíjasjegyről. Bár a cég úgy számol, ez másfél milliárdos kiesést okoz, Horváth Csaba (MSZP) úgy véli, a jegytípus nullszaldóval is bevezethető.

járt le a megbízatása. A György István (Fidesz) bizottsági elnök által jegyzett jelentéstervezetet – amely kimondja a főpolgármester és helyettesei, valamint a koalíció politikai felelősségét a BKV-botrányokért – szavazategyenlőség miatt nem fogadták el. A Fidesz és a KDNP jelezte, a testület munkájában nem vesznek részt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.