Mikor írják alá a Balatonring hitelszerződését?

Nem tartja presztízsveszteségnek Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke, hogy a múlt pénteki bejelentése ellenére március 10-ig mégsem írták alá a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) és a sávolyi Balatonring beruházói közötti, 15,3 milliárd forintról szóló hitelszerződést. Lapunknak azt nyilatkozta: biztos benne, hogy még a héten létrejön a kontraktus.

Suchman Tamás – aki a projekt kormánybiztosaként a sávolyi Moto GP pálya építésének jogi és hatósági koordinátora –kérdésünkre válaszolva tegnap azt mondta: biztos benne, hogy még ezen a héten pecsét kerülhet a megállapodásra, így a jövő héten folytatódhatnak a kivitelezési munkálatok. A Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke utalt Varga István gazdasági miniszter azon nyilatkozatára, miszerint az utolsó simításokat végzik a szerződés szövegén, amit legkésőbb e hét végéig aláírhatnak.

Az elmúlt héten nyilvánosságra hozták a sávolyi beruházásról tavaly nyáron készült KPMG-tanulmánytervet, amely a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) által felkért független – ám névtelenséget kérő – közgazdász szakértők elemzése szerint a magyar állam számára kockázatosnak tartja a hitelszerződés megkötését.

A TASZ azokra a Pénzügyminisztériumban készült feljegyzésekre is hivatkozik, amelyek egyrészt kockázatosnak, másrészt jogszerűtlennek ítélték a Balatonring építéséhez nyújtandó állami támogatást.

Suchman Tamás szerint viszont a TASZ olyan régebbi keletű dokumentumok alapján fogalmazta meg a kifogásait, amelyek ma már nem érvényesek. A BFT elnöke elmondta: az elmúlt hónapokban sokat formálódott a megállapodástervezet, amely a jelenlegi formájában minden elemében kiállja a jogszerűség próbáját, és a korábbinál jóval több garanciát nyújt a magyar állam számára.

A Sávolyon létesülő Moto GP versenypálya megközelítéséhez szükséges, a magyar államot terhelő útépítésre írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A feladat két részből áll: az első, hogy a sávolyi autópálya-csomópont összekötő ágát körülbelül 700 méteren át kell építeni, hogy az közvetlenül csatlakozhasson a 7. számú főúthoz, míg a második feladat egy 250 méter hoszszú földút átépítése. A munkával – a kiírás szerint – az idén június 15-re kell elkészülni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.