Tovább késnek az új metrókocsik
A BKV tegnap közölte: a kocsiknak már hónapok óta közlekedniük kellene, de még mindig nem teljes az engedélyekhez szükséges dokumentáció. Az Alstom válaszközleményében leszögezi: bemutatták azt a tesztprogramot, amellyel az új metrókocsik forgalomba helyezhetők.
A 2006-ban aláírt szerződés értelmében az Alstomtól Budapest 65 milliárd forintért 37 új metrókocsit rendelt, 22 szerelvényt a kettes, 15-öt pedig a majdani négyes vonalra. Valamennyinek meg kellett volna érkeznie tavaly július végére. A tesztelésen több hiba is akadt; a tűzoltóságnak a menekítőajtókkal volt gondja, a Nemzeti Közlekedési Hatóság pedig a fékeknél talált problémát.
A csúszás miatt a felek egymással szemben kötbért és többletköltségeket akarnak érvényesíteni, ezek összege meghaladja a hatmilliárd forintot. A BKV-nak a kocsik csúszása miatt a vezérlőrendszert építő Siemensnek is kötbért kell fizetnie. A cég szerint a szerződés felmondása mindkét félnek rossz lenne: a gyártó ugyanis már saját felelősségére legyártotta az összes szerelvényt, a közlekedési vállalatnak pedig új járművek hiányában a lerobbant, régi orosz metrókocsikat kell közlekedtetnie, ami jelentős kockázatot jelent.
2011 nyarára halaszthatják a Kossuth térre tervezett mélygarázs építésének elkezdését. A beruházó Parking Kft. szerint az engedélyeztetés elhúzódása miatt 2010 végéig már nincs idő befejezni a beruházást. Rogán Antal (Fidesz) V. kerületi polgármester elhalasztaná a beruházást, hogy ne legyen a Parlament előtti tér építési terület Magyarország uniós elnöksége idején.