Luxusmetrótól az extra válságkommunikációig
A BRFK a nyomozás érdekeire hivatkozva nem ad bővebb felvilágosítást, mely cégek milyen szerződéseiről van szó. Annyi tudható, hogy Regőczi tizenkét céget érintően mintegy 81 millió forint, Zelenák hat céget érintően, több mint 30 millió forint vagyoni hátrányt okozott a BKV-nak.
Lapunk úgy tudja, az érintett cégek között van a Mátay érdekeltségébe tartozó FFVD Bt., amellyel Antal Attila BKV-vezérigazgató 2007 őszén szerződött (a kontraktust Balogh Zsolt és Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettesek is szignálták) a szeptemberi tanévnyitó rendezvény, valamint a normális közlekedésért kampány szervezésére és lebonyolítására, öszszesen csaknem nettó 14 millió forintért. A BKV belső ellenőrzése szerint a számlát nem ellenőrizték. A bt.-t 2007-ben a BKV gyermeknapi rendezvény megszervezésével is megbízta, versenyeztetés nélkül.
Úgy tudjuk, az érintett cégek sorában található a Soda Reklám Kft. is, amely 9-9 millió forintért készített tanulmányt a BKV-nak a kisföldalatti luxusmetróvá pozicionálásáról, illetve a libegő és a fogaskerekű népszerűsítéséről. Vizsgálják a K.L. Kommunikációs Szolgáltató Bt. szerződését is, a cég 2007-ben egy hónapig állt rendelkezésre BTL-és PR-tanácsadóként, nettó egymillió forintért. (A belső ellenőrzés azt vélelmezte, hogy a szerződés színlelt, és hűtlen kezelést is valószínűsített az ügyben.) A listán szerepel a Montana Információtechnikai és Kommunikációs Zrt. is, amely Naprakész néven online hírfigyelő szolgáltatást szervezett és üzemeltetett havi félmillióért, határozatlan idejű szerződés alapján.
A BKV tavalyi, belső ellenőrzési vizsgálata kifogásolta a GPS Capital Tanácsadó és Szolgáltató Kft. 2007. március 15-én kilenc és fél hónapra kötött szerződését, amelynek alapján nettó 27 millió forintért főleg havi parlamenti gyorsjelentéseket készített a cég azokról a törvényekről és tervezetekről, valamint uniós pályázati lehetőségekről, amelyek a BKV-t érinthették, illetve készült egy lobbiriadó-terv is, valamint egy lobbitérkép is. A revizorok szerint a kilenchavi munkának lettek volna felhasználható elemei, de azokkal a BKV nem élt.
A közlekedési vállalat három PR-szerződést kötött (2007-ben és 2008-ban) a Kornusz Kft.-vel, ez alapján a cég a KihívásNapja és a Bamako ralyly rendezvénnyel kapcsolatban adott tanácsokat, válságkommunikációs tanácsadást végzett, valamint megtervezte a BKV zöldarculatát, mindösszesen 49 millió forintért. A belső vizsgálat szerint a számlák összekeveredtek, előfordult, hogy a szerződést csak a rendezvény megtartása után kötötték meg, illetve olyan munkáért is számláztak, amely nem is volt a feladatuk. Megemlíthető az aggályos szerződések sorában az a tízmilliós megbízás, amelyet Regőczi aláírása nyomán fizetett ki a BKV „extra válságkommunikációs szolgáltatás” címén a Relatív Reklámügynökség Kft.-nek.