Úttörténet

Ünnepélyesen felavatta tegnap a 47-es út Algyő és Hódmezővásárhely közötti 4,5 kilométeres, négysávosra bővített szakaszát Ujhelyi István, a miniszterelnöki hivatal államtitkára.

A meghívóban még úgy volt, hogy ketten avatnak, Lázár Jánossal, Hódmezővásárhely fideszes polgármesterével. Később úgy módosították a programot, hogy Lázár nem megy el, mert más dolga van.

Lázár viszont sajtótájékoztatón jelentette be: azért nem ment el, mert nem is hívták.

Utóbb aztán kiderült, hogy hivatalosan tényleg nem hívták, nem hivatalosan azonban mégiscsak, amire – szintén nem hivatalosan – azt üzenték viszsza a vásárhelyi városházáról, hogy ha hívnák, sem menne.

Így megy ez errefelé.

2001-ben, a néhai Rapcsák András hódmezővásárhelyi polgármesteri újraválasztási kampányában maga Orbán Viktor, az akkori miniszterelnök rakta le a négysávúsítás alapkövét, noha az építkezés fedezete még csak nem is szerepelt a költségvetésben. Medgyessy Péter 2002-es választási győzelme után azonban megígérte, hogy mindenképpen folytatják az építkezést, aztán láss csodát, az önkormányzati választások után mégiscsak abbahagyták a munkát. Csillag István akkori gazdasági miniszter egy lakossági fórumon azt mondta: politikailag nem tartják kifizetődőnek a vásárhelyi beruházásra költeni. Lázár Jánosnak viszont kifizetődött, hogy sajtótájékoztatót, tüntetést tartott, keresztet állíttatott az áldozatoknak – mindhiába, mert az út csak nem épült.

2005-től aztán abbamaradtak a tüntetések. Úgy tűnt, kialakult valami együttműködés az ügyben. A 2006-os költségvetés vitájakor Lázár módosító indítványban kért pénzt a folytatásra, de nem kapott.

Még Ujhelyi – aki az egyik szegedi körzet országgyűlési képviselője – és Botka László, a csongrádi megyeszékhely polgármestere is nemmel szavazott. A munka csak 2009-ben kezdődött el újra. Az útszakaszt tavaly december elején csendben átadták a forgalomnak. Lázár azt üzente: nincs szükség ünnepélyes avatóra, mert az sértené a halálút áldozatainak emlékét. Nyilván most meg neki nem térült volna meg Ujhelyivel „kéz a kézben” avatni.

Az út első üteme olyan régen megépült, hogy 2002 óta itt-ott már repedezik. De ez semmi: december óta a 4,5 kilométeres új szakasz is kátyúsodni kezdett az ünnepélyes avatás idejére.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.