A volt vezér súlyos csomagja

A vállalatnál új időszámításra van szükség, ehhez pedig új ember kell – ezzel indokolta Hagyó Miklós (MSZP), frissen megválasztott városüzemeltetési főpolgármester-helyettes 2006 végén, miért is cseréli le Aba Botond vezérigazgatót a korábban a Főtaxinál és a Nógrád Volánnál dolgozó Antal Attilára.

Antal – pályázat nélküli – kinevezéséről 2006 karácsonya előtt döntött a Fővárosi Közgyűlés, részben ellenzéki szavazatokkal, elsöprő többséggel. Hagyó választása azért esett rá, mert a korábban veszteséges Nógrád Volánt két év alatt nyereségessé tette, sőt a cég elnyerte több újpesti BKV-járat üzemeltetését is, alvállalkozóként.

Közgyűlési kinevezése után az új vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy súlyos csomagot kapott. A főpolgármester száz napot adott arra, hogy új pályára állítsa a BKV-t. 2007 januárjában Antal megkezdte a személycseréket, akkor nevezte ki többek között a szintén hűtlen kezeléssel gyanúsított Regőczi Miklóst beruházási és kommunikációs vezérigazgató-helyettesnek, illetve ő vette a BKV-hoz a 4-es metrót felügyelő vezérigazgató-helyettesként Olti Ferencet, Demszky Gábor szomszédját.

A személycserék a vezetőségben őszre fejeződtek be, ekkorra már csak egyetlen régi vezető maradt a menedzsmentben, Szilágyiné Szalai Eleonóra. Akkor került a céghez Balogh Zsolt, műszaki vezérhelyettesként. Városházi forrásaink szerint Regőczi és Balogh is Hagyó Miklós legközvetlenebb bizalmi emberének számított a vállalatnál.

A BKV átszervezése mellett a bevételeket is igyekeztek növelni, 2007 márciusától fogadták az utasokat ellenőrkordonok a metrókijáratoknál, később behajtókkal fenyegették a pótdíjjal tartozókat. A fokozott ellenőrzés napi nyolcmillió forint pluszbevételt eredményezett. Antal 2007 áprilisában fogadtatta el stabilizációs programját. Ötven projekt végrehajtásával – egyebek közt a „kávézó kiskirályok” hatalmának megtörésével – modernizálták volna a BKV-t, elküldve 1200-1300 munkavállalót, de ez a szám az üzleti tervben már ötszázra csökkent.

Sorsát a 2007. decemberi használtbusz-tender pecsételte meg. A Heti Válasz kiderítette, hogy a 3-4 milliárdos üzletet jelentő pályázaton csak az Alfa Busz indult, amelynek Antal fia is számlázott. Az Alfa Busz visszalépett, a vizsgálat pedig „kommunikációs problémákat”, meg tenderkiírás hiányosságait állapította meg. Még el sem csitult e botrány, amikor 2008 elején nyilvánosságra került: Antal ötéves keretszerződést kötött az AAM tanácsadó céggel, 2,5 milliárd forint értékben. A tanácsadás olykor csak a jegyzőkönyvvezetésben merült ki, havi kilencmillióért. Az is kiderült, hogy Antal lobbizott a Budapest Air portnál egy közvetlen reptéri buszjárat beindítása kapcsán, a Veres Istvánhoz köthető Zóna Taxi érdekében.

Antal végül 2009 márciusában jelentette be felmondását, megromlott egészségi állapotára és az őt a busztender kapcsán ért támadásokra hivatkozva. Már februárban kórházba vonult szívinfarktus gyanújával, ezalatt megbízott vezérigazgatóként Balogh Zsolt helyettesítette. Mivel Antal mandátuma 2011-ig szólt volna, a hátralévő időre tekintettel mintegy 60 milliós végkielégítés járt neki, de arról végül lemondott. 2009 januárjától Antal a Vértes Volán vezérigazgatói székébe ülhetett. Kocsis István 2008. szeptemberi hivatalba lépéséig pedig a BKV-t Balogh Zsolt vezette.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.