Kevesebb busz maradt garázsban

Egymásnak ellentmondó hírek gerjesztik a feszültséget a BKV-nál. Tegnap reggel az előző napokhoz képest lényegesen kevesebb busz maradt hibajelzés miatt a garázsokban, a szakszervezetek szerint azért, mert időben megérkeztek a szükséges alkatrészek. A menedzsment ugyanakkor a kontrollcsoport munkájával indokolja a helyzet javulását.

A kedvezőtlen időjárás ellenére is javult tegnap reggelre a fővárosi autóbusz-közlekedés: az előző napokhoz képest a felére csökkent azoknak a járműveknek a száma, amelyek nem vagy csak késve álltak ki a garázsokból. A BKV tájékoztatása szerint hét budapesti buszjárat vonalán nem indult el hajnalban az első kocsi, s nyolc vonalon is csak késve. A BKV-nál működő szakszervezetek vezetői szerint azért tudtak több busz elindítani, mert szerda óta folyamatosan érkeznek az új alkatrészek. A gondot most az okozza, hogy sok a meghibásodott jármű, és kevés idő van a kijavításukra. Nemes Gábor, a cégnél még decemberben megalakult sztrájkbizottság szóvivőjének tájékoztatása szerint rendkívüli munkavégzést rendeltek el a műszaki területen, és újabb szakembereket is felvettek.

Az érdekvédők egyébként igyekeznek együttműködni a menedzsment által létrehozott úgynevezett szuperkontrollcsoport tagjaival, hogy elkerüljék a további konfliktusokat. Szerdán két autóbuszvezetőt is elbocsátottak, mert az ellenőrök nem találták megalapozottnak azt a hibajelentést, ami miatt nem álltak ki a garázsból. Nemes megfogalmazása szerint szomorú, hogy ilyen káosznak kellett kialakulnia ahhoz, hogy a cég jobban odafigyeljen a problémákra, s több pénzt biztosítson a járművek műszaki állapotának javítására.

Takács Péter, a BKV műszaki vezérigazgató-helyettese az MTI-nek úgy nyilatkozott: nem az alkatrész hiánya vagy a műszaki állapotok miatt csúszik a járműkiadás, hanem a kollektív szerződés vitája miatt, ez egyfajta nyomásgyakorlás az érdekvédők részéről. A szakszervezetek képviselői ugyanakkor úgy értékelik a kontrollcsoport felállítását, hogy a menedzsment akarja megfélemlíteni a dolgozókat. A kialakult helyzet nehezíti a kollektív szerződésről folyó tárgyalásokat, s emiatt elkerülhetetlennek tűnik a jövő keddre meghirdetett sztrájk a BKV-nál, amelyben várhatóan a sofőrök mellett a metróvezetők is részt vesznek.

Senkit nem állított előre a rendőrség a BKV Méta utcai garázsából, ahol csütörtökre virradó ismeretlenek megrongálták egy autóbusz ablakmosó rendszerét – tudatta csütörtök délutáni közleményében a BRFK, cáfolva egy ilyen értelmű korábbi hírt. A rendőrök egyelőre csak a rongálás tényét jelentő alkalmazottat hallgatták meg, s feljelentéskiegészítés keretében vizsgálják az eset körülményeit.

Demszky elítélte a „vadsztrájkot”

Elítélte és elfogadhatatlannak nevezte a BKV-nál hétfő óta tartó „vadsztrájkot” a főpolgármester tegnap. Demszky Gábor szerint nem őszinték azok, akik ezt a munkalassító akciót vezetik, ugyanis amit csinálnak, nem más, mint durva, törvénytelen eszköz a bérharcban.

– A sztrájk következményeiért a felelősséget azoknak a szakszervezeti vezetőknek kell vállalniuk, akik megszervezték – jelentette ki.

Demszky szerint a szakszervezeti vezetők a saját tagságukat is megtévesztik, amikor azzal „hitegetik” őket, hogy van lehetőség átlag fölötti béremelésre. Kitért arra is, hogyha a BKV menedzsmentje teljesítené a követeléseket, a cég nem lenne képes azoknak a buszoknak a felújítására, illetve újak vásárlására, amelyek csereérettek. Hozzátette: a BKV buszsofőrei 34 százalékkal keresnek jobban az országos átlagnál; 246 ezer forint átlagosan a fizetésük, míg a Volán-társaságoknál átlagosan 169 ezer forintot keresnek a sofőrök. Demszky azt kérte, hogy a buszsofőrök ne sztrájkoljanak a jövő kedden. Kocsis István, a BKV vezérigazgatója bejelentette: feljelentést tettek ismeretlen tettesek ellen közszolgáltatás akadályozása, közvagyon rongálása, a közlekedés és az utasbiztonság veszélyeztetésének gyanúja miatt. (MTI)

A hibalistát készítik az ellenőrök a kelenföldi buszgarázsban
A hibalistát készítik az ellenőrök a kelenföldi buszgarázsban
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.