Jövőre mégsem drágul a budapesti tömegközlekedés
A BKV-tarifák több mint négyszázalékos emeléséről szóló javaslatot – amelyet közösen jegyzett Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) és a már leköszönt főpolgármester-helyettes, Horváth Csaba (MSZP) – a képviselők nagy többsége elutasította. Hiába jelezte az ülésen Bolla Tibor, a BKV gazdasági igazgatója, hogy ez a szerény, inflációkövető emelés eredményezte félmilliárd forint plusz jelentős tétel volna a vállalatnak, a többség Lakos Imre (SZDSZ) közlekedési tanácsnok nullaszázalékos díjemelésről szóló javaslata mellé állt.
Az MSZP szerint előkészítetlenek voltak a közüzemi díjak emeléséről szóló előterjesztések, a szocialisták ezért nem támogatták azokat – mondta Steiner Pál frakcióvezető. Tarlós István, a Fidesz frakcióvezetője szerint viszont „könnyen kikalkulálható” az MSZP célja, nevezetesen, hogy a díjemeléseket az SZDSZ-es Ikvai egyedül terjessze a közgyűlés elé. Tarlós úgy látta, a koalícióból októberben kilépett szocialisták zavartan viselkedtek és voksoltak, hiszen a még főpolgármester-helyetteseik által előterjesztett indítványaikat szavazták le. Steiner ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy a szocialisták csak „világos, szakmailag kiérlelt, jó előterjesztéseket” hajlandóak megtárgyalni, és nem foglalkoznak „a Fidesz kocsmai színvonalú, silány személyeskedéseivel”. A szocialista frakcióvezető megfogalmazása szerint ez a nap megmutatta, hogy az MSZP önálló politikát folytat Budapesten, és nem kérdés, hogy nincs koalícióban az SZDSZ-szel.
Heves vitát váltott ki a közgyűlésben a Horváth Csaba által még főpolgármester-helyettesként jegyzett – nem nyilvános minősítésű –BKV-anyag, amely szerint úgy tudnának hétmilliárd forintot megtakarítani a vállalatnál, hogy minden negyedik buszjáratot megszüntetnék (ez nyolcszázalékos teljesítménycsökkentést jelentene), valamint befagyasztanák jövőre a béreket és megnyirbálnák a dolgozók juttatásait. Horváth a közgyűlés szünetében elismerte, hogy létezik ilyen tanulmány, és abban valóban szerepel, hogy több tucat járat megszüntetésével mennyit lehetne spórolni, de azt az anyag készítői és ő sem támogatja. Helyette a hétmilliárdos megtakarítást százfős létszámleépítéssel oldanák meg. Steiner az esetleges járatritkításról szóló tervet „szemenszedett hazugságnak” nevezte.