Ennyit az átlátható kampányról?

Megelégelte a Fidesz hozzáállását, ezért kiszállt a kampányfinanszírozási egyeztetésekből a Transparency International (TI) és a Freedom House (FH). A két tekintélyes nemzetközi civil szervezet jó ideje küzd már a kampányfinanszírozási rendszer átláthatóbbá tételéért: a nyilvános kampányszámla bevezetéséért, a kampányidőszak lerövidítéséért és a (legális) költési limit felemeléséért.

Ennek érdekében a két szervezet közvetíteni próbált a pártok között, és olyan tervezetet dolgozott ki, amely tartalmazta a pártok fontosabb kívánalmait, javaslatait. Tették ezt annak reményében, hogy a politikai erőknek így talán sikerül megállapodniuk.

A javaslatot három párt, az MSZP, az SZDSZ és az MDF (bizonyos kiegészítésekkel) támogatásáról biztosította; az MSZP törvényjavaslatként be is nyújtotta az Országgyűlésnek. Ezek után a Fidesz- KDNP önálló javaslattal rukkolt elő, a civilek javaslatáról viszont nem foglalt állást. - Vártuk a Fidesz reakcióját a javaslatunkra, arra, hogy hány napos legyen a kampány, mekkora legyen a költési limit, de válasz gyanánt mellékelték a saját javaslatukat, mondván, az minden kérdésünkre választ ad - nyilatkozta lapunknak Alexa Noémi, a TI igazgatója.

Válasz helyett azonban a Fidesz-előterjesztés újabb kérdéseket vet fel: a hirdetések általuk javasolt általános tiltása például sértené a véleménynyilvánítás szabadságát. Ráadásul a Fidesz-javaslat csak azt rögzíti, hogy 30 napos legyen a kampány, de nem nyúl a névjegyzékek összeállításának, az értesítők kiküldésének, a kopogtatócédulák gyűjtésének határidőihez. - Nem látjuk értelmét annak, hogy egy újabb, ráadásul ennyire átgondolatlan javaslatról tárgyaljunk - mondta Alexa Noémi.

A civilek sajnálatosnak tartják, hogy így a pártok minden bizonynyal a jövő évi választásokon is megszegik majd a szabályokat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.