Ennyit az átlátható kampányról?
Ennek érdekében a két szervezet közvetíteni próbált a pártok között, és olyan tervezetet dolgozott ki, amely tartalmazta a pártok fontosabb kívánalmait, javaslatait. Tették ezt annak reményében, hogy a politikai erőknek így talán sikerül megállapodniuk.
A javaslatot három párt, az MSZP, az SZDSZ és az MDF (bizonyos kiegészítésekkel) támogatásáról biztosította; az MSZP törvényjavaslatként be is nyújtotta az Országgyűlésnek. Ezek után a Fidesz- KDNP önálló javaslattal rukkolt elő, a civilek javaslatáról viszont nem foglalt állást. - Vártuk a Fidesz reakcióját a javaslatunkra, arra, hogy hány napos legyen a kampány, mekkora legyen a költési limit, de válasz gyanánt mellékelték a saját javaslatukat, mondván, az minden kérdésünkre választ ad - nyilatkozta lapunknak Alexa Noémi, a TI igazgatója.
Válasz helyett azonban a Fidesz-előterjesztés újabb kérdéseket vet fel: a hirdetések általuk javasolt általános tiltása például sértené a véleménynyilvánítás szabadságát. Ráadásul a Fidesz-javaslat csak azt rögzíti, hogy 30 napos legyen a kampány, de nem nyúl a névjegyzékek összeállításának, az értesítők kiküldésének, a kopogtatócédulák gyűjtésének határidőihez. - Nem látjuk értelmét annak, hogy egy újabb, ráadásul ennyire átgondolatlan javaslatról tárgyaljunk - mondta Alexa Noémi.
A civilek sajnálatosnak tartják, hogy így a pártok minden bizonynyal a jövő évi választásokon is megszegik majd a szabályokat.