Biztonságos előzés

A súlyos balesetek 2000 óta emelkedő trendje 2007-ben megtört, és az irányzat jelenleg is olyan gyorsan csökkenő, hogy - ha az utolsó negyedévben nem törik meg a tendencia - a halálos áldozatot követelő közlekedési események tekintetében a legrosszabbak közül a legjobbak közé kerülünk az unióban.

Egy 2007-es uniós jelentés még Európa legveszélyesebb útjai közé sorolta a magyarországiakat, mivel itt arányosan jóval több súlyos baleset történt, mint a közösség más országaiban. Sőt, abban az esztendőben még tovább romlott a helyzet. Azóta azonban olyannyira javul, hogy az ország minden valószínűség szerint már ebben az évben teljesíti azt a csatlakozáskor tett uniós vállalását, amely szerint 2010-re a 2001-es szint harmadával csökkenti a halálos balesetek számát. Ha csak az első háromnegyed évi eredményeket hasonlítjuk öszsze, az egyharmad már megvan.

A rendőrség vezetői - így a lapunknak nyilatkozó Bencze József országos főkapitány - elsősorban a szabályváltozásoknak tudják be a közlekedésbiztonság gyors javulását. Az alkotmányjogi szempontból sokat támadott objektív felelősség elvének alkalmazása a gyakorlatban hasznosnak bizonyult. Nagy a visszatartó ereje annak, hogy a gépkocsik tulajdonosait például traffipaxszal megfogott gyorshajtás esetén legalább a büntetés utoléri, szemben az eddigi gyakorlattal.

Sokat köszönnek a zéró toleranciának, valamint a büntetőpontrendszer szigorításának is. Az eredmény: 2001 első kilenc hónapjában 795 halálos kimenetelű közlekedési baleset, 2009-ben októberig 609.

Megtörtük a trendet
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.