Végtelen városháza dobozokban

Erick van Egeraat határidőre leszállította a Városháza Fórum engedélyezési tervét. A tervdokumentáció negyven dobozt töltött meg. A városháza százhúszezer négyzetméteres többfunkciós épületkomplexumának építési engedélyezési terve mellett a környezeti hatástanulmányt, az infrastrukturális, forgalomtechnikai, burkolati, konyhatechnológiai terveket is el kellett készítenie a holland Erick van Egeraatnak szeptember 30-ra. A fővárossal kötött megállapodás értelmében az építészre hárult a szakági hatósági engedélyek beszerzése is.

Az építész egy enyhe ívben felfelé keskenyedő, sík tetővel záródó, ilyenformán egyfajta nyitottságot-végtelenséget sugalló 65 méteres tornyot is tervezett a Károly körúti sarokra. Az áttört, tűszerű építményben csupán egy kilátót helyeznének el, így nem sérti a fővárosi keretszabályozást. A kerületi építési szabályzatot pedig a cél érdekében tavaly módosították: a kerület négy pontján nem érvényes a magasságkorlátozás.

A tervpályázaton aratott győzelem után egy hónappal csődöt jelentett az Egeraat-cég budapesti irodája, majd az év elején a holland stúdió is bezárt. A közelgő választások okán hatalmas iramot diktáló fővárosi önkormányzat elbizonytalanodott, de júniusban szerződést kötött a holland építésszel. A munka dandárját a feladatra verbuvált új projektcég végezte, a hajrába a rotterdami iroda is besegített.

A fővárosi önkormányzatnak 15 napja van a terv áttanulmányozására. Az építési engedélyek beszerzése után közbeszerzési pályázatot írnak ki. Az önkormányzat ugyanis PPP-konstrukcióban valósítaná meg a projektet, a finanszírozásáért cserébe 50-99 évre szóló használati jogot kap a beruházó cég. A Fórumot várhatóan 2013-ban nyitják meg a fővárosiak előtt.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség levélben fordult Demszky Gáborhoz, vizsgálja felül az 1-es és a 3-as villamos meghosszabbítását. Az NFÜ szerint az 1-es villamos meghosszabbításának nem a Budafoki, hanem a Fehérvári útig kellene tartania, míg a 3-asnál azt vetik fel: lezárult-e a vizsgálat a Topánka utcai alternatív útvonalról, hiszen ez a modellszámítások szerint nyolcszor több utast vonzana, mint a Határ út és a HÉV pesterzsébeti megállója közötti változat. (Index)

A Károly körúti sarokra tervezett, többfunkciós épületkomplexum látványterve
Károly körút
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.