Lassú jelek miatt cammog a pesti villamos
A fővárosi villamosvonalak teljes hossza meghaladja a háromszáz kilométert, harmadán van sebességkorlátozás. Ebből 54 kilométeren a korlátozás a pálya geometriájából adódik, vagy a hatóság rendelte el, mintegy félszáz kilométeren viszont azért nem tudnak teljes sebességgel haladni a villamosok, mert olyan rossz állapotban vannak a sínek. A sebességkorlátok megszünteséhez tízmilliárd forintra volna szükség. Ehhez képest csak másfél-kétmilliárd forintot tud erre a célra fordítani a BKV, a fővárostól kapott tőkepótló támogatásból.
A sebességkorlátozások felszámolása javítaná a járatok menetidejét, ráadásul takarékosabbá is tenné a villamosvonalak üzemeltetését. Ha ugyanis a járműnek csak harminccal lehet haladnia, akkor több mint 14 százalékkal, ötkilométeres korlátozásnál pedig harmadával több energiát fogyaszt, mint normál tempónál. A korábbi 56-os, most 61-es villamos vonalán tavaly végzett rekonstrukciónak köszönhetően a "lassújelek" megszüntetésével több mint tízmillió forintot takarítottak meg az energiaköltség csökkentésével.
Ezekben a hetekben a nagykörúti villamospályát újítják fel a Moszkva tér és Blaha Lujza tér között. A 350 millió forintba kerülő munkálatok során augusztus 19-ig átépítik a pályát hét "útátjárónál", vagyis ott, ahol a közúti forgalom keresztezi a síneket: a Rákóczi úton, az Aradi utcánál, a Nyugati téren, a Jászai Mari tér és a Tátra utca között, a Horváth utcánál, valamint a Kisrókus utcai ívnél és a Moszkva téri kitérőnél. Ez összesen hatszáz méter, kétvágányos pályát érint.