Kommunikációs zavar
Budapesten több az ember, több a pénzük és a befolyásuk, mint a Nemesnádudvar külterületén élőknek - ezért számukra nagyobb a kínálat is. A nagyvárosi élethez szokott döntéshozók talán ezért szeretik azt hinni, hogy a verseny mindent megold. Ha az egyik szolgáltató nem serény kijavítani a hibát, fel kell mondani neki és keresni másikat, javasolják. Csakhogy Czöndörék például a korábbi egyetlen lehetőséget, az igen rossz minőségű mikrohullámú jelszolgáltatást váltották át nagy örömmel a telefonvonalon érkező jelre, amelybe most belecsapott a ménkű. Magyarország területének nagy részén nincs verseny - nemcsak ebben, másban sem.
Miközben a politikusok folyton a világháló fontosságáról papolnak, és a hatóságok egyre több ügy, például a vállalkozói adóbevallások intézését követelik meg interneten, a hozzáférésben legalább akkora területi különbségek vannak, mint a jövedelmekben. A probléma nemcsak a nevükben a fogyasztót védő hatóságok szerepfelfogásában, hanem a jogalkotásban van: a törvényhozók azzal, hogy ügyfél és szolgáltató viszonyát egyenlő felek szabad szerződésének fogják fel, az erőfölényt foglalják törvénybe.