Kommunikációs zavar

Azt hinné az ember, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság arra való, hogy védje a fogyasztók érdekeit. De kiderül, hogy ez puszta kommunikációs zavar: csak nem képzeli a fogyasztó, hogy majd a hatóság intézkedik helyette?! Intézkedjék a fogyasztó az alapján a szerződés alapján, amely formailag úgy néz ki, mintha két egyenrangú fél kötötte volna, de minden egyes pontját a szolgáltató diktálta, a saját érdekei szerint.

Budapesten több az ember, több a pénzük és a befolyásuk, mint a Nemesnádudvar külterületén élőknek - ezért számukra nagyobb a kínálat is. A nagyvárosi élethez szokott döntéshozók talán ezért szeretik azt hinni, hogy a verseny mindent megold. Ha az egyik szolgáltató nem serény kijavítani a hibát, fel kell mondani neki és keresni másikat, javasolják. Csakhogy Czöndörék például a korábbi egyetlen lehetőséget, az igen rossz minőségű mikrohullámú jelszolgáltatást váltották át nagy örömmel a telefonvonalon érkező jelre, amelybe most belecsapott a ménkű. Magyarország területének nagy részén nincs verseny - nemcsak ebben, másban sem.

Miközben a politikusok folyton a világháló fontosságáról papolnak, és a hatóságok egyre több ügy, például a vállalkozói adóbevallások intézését követelik meg interneten, a hozzáférésben legalább akkora területi különbségek vannak, mint a jövedelmekben. A probléma nemcsak a nevükben a fogyasztót védő hatóságok szerepfelfogásában, hanem a jogalkotásban van: a törvényhozók azzal, hogy ügyfél és szolgáltató viszonyát egyenlő felek szabad szerződésének fogják fel, az erőfölényt foglalják törvénybe.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.