Pécs szabadulna a repülőtér igazgatójától
Ács Gyula tudósítónknak elmondta, hogy a revizori vizsgálat által feltárt hiányosságokat egy ellenvizsgálat már cáfolta, s úgy érzi, nem követte el a terhére rótt hibákat. Ötéves igazgatói megbízása jövő májusban jár le, azt megelőzően a város csak akkor tudja végkielégítés nélkül elbocsátani, ha munkája erre alapos okot ad. A pécs-pogányi repülőtér élén a város vezetői vélhetően azért is akarnak változást, mert a létesítmény évente 120 millió forint veszteséggel működik. A repülőteret 1997-ben kapta meg a kincstártól Pécs és Pogány község. Korszerűsítésére 2003 óta négymilliárd forintot költöttek, e pénz háromnegyedét Pécs áldozta a létesítményre. A repülőteret 2006 márciusában adták át, azóta évente 10-11 ezer utas vette igénybe. Ahhoz, hogy a repülőtér gazdaságosan működjön, évi százezres utasforgalomra lenne szükség.
Jelenleg az 1500 méter hoszszú, 31 méter széles kifutópályán 90 fős gépek landolhatnak. Ahhoz, hogy a fapados társaságok 150-200 utast szállító gépei is leszállhassanak, a pályát hosszabbítani és szélesíteni kellene. Ennek költsége hárommilliárd forint. Pécsnek erre nincs pénze.