Csányi Sándor szerint átgondolatlan marketingfogásról van szó
Csányi szerint a kormánynak arra kellene inkább ügyelnie, hogy ne hozzon olyan rossz, a válságot erősítő döntéseket, mint az elődei, amikor megszavazták például a 100 napos programot vagy a később visszavont áfa-csökkentést. Amúgy az OTP vezetése még nem foglalt állást a krízisalapról, tudtuk meg az elnök-vezérigazgatótól, aki hozzátette, hogy azt a pénzt, amit a kormány "rásóz" majd a bankra, szívesebben fizetnék be azoknak a közhasznú alapítványoknak a számlájára, akiknek a céljait tisztelik, és támogatandónak látják.
Csányi Sándor beszélt arról is, hogy milyennek látja a hazai adakozási szokásokat. Nyugat-Európa és Amerika előnye ezen a téren rendkívül nagy, mondta a bankvezér, ám lassanként már nálunk is alakul az adakozás kultúrája. Csányi úgy véli, hogy az alapítványok helyzetét nehezíti, hogy számos pénzgyűjtő szervezetről utóbb kiderült, nem a meghirdetett célra használták fel a pénzt. Ezért fontos, hogy az alapítványok tevékenysége és gazdálkodása nyitott könyv legyen a lehetséges adakozók számára. Csányi ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy az általa egymilliárd forintból létrehozott alapítvány mindig nyíltan tájékoztatta céljairól, módszereiről és gazdálkodásáról az érdeklődőket, s ennek is köszönhető, hogy az elmúlt három évben 350 millió forint adomány érkezett külső támogatóktól.