Csányi Sándor szerint átgondolatlan marketingfogásról van szó

A kormány átgondolatlan marketingfogásának minősítette Csányi Sándor a krízisalap ötletét. Ismert, hogy a kormány a nagy cégek és a bankok nyereségének megcsapolása révén hozná létre a krízisalapot, s a befolyt pénzből a rászorulók juthatnának támogatáshoz. Az OTP elnök-vezérigazgatója - pécsi útja során tudósítónk kérdésére válaszolva - úgy fogalmazott: a tervezett krízisalap aligha járulhat hozzá a válság kezeléséhez.

Csányi szerint a kormánynak arra kellene inkább ügyelnie, hogy ne hozzon olyan rossz, a válságot erősítő döntéseket, mint az elődei, amikor megszavazták például a 100 napos programot vagy a később visszavont áfa-csökkentést. Amúgy az OTP vezetése még nem foglalt állást a krízisalapról, tudtuk meg az elnök-vezérigazgatótól, aki hozzátette, hogy azt a pénzt, amit a kormány "rásóz" majd a bankra, szívesebben fizetnék be azoknak a közhasznú alapítványoknak a számlájára, akiknek a céljait tisztelik, és támogatandónak látják.

Csányi Sándor beszélt arról is, hogy milyennek látja a hazai adakozási szokásokat. Nyugat-Európa és Amerika előnye ezen a téren rendkívül nagy, mondta a bankvezér, ám lassanként már nálunk is alakul az adakozás kultúrája. Csányi úgy véli, hogy az alapítványok helyzetét nehezíti, hogy számos pénzgyűjtő szervezetről utóbb kiderült, nem a meghirdetett célra használták fel a pénzt. Ezért fontos, hogy az alapítványok tevékenysége és gazdálkodása nyitott könyv legyen a lehetséges adakozók számára. Csányi ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy az általa egymilliárd forintból létrehozott alapítvány mindig nyíltan tájékoztatta céljairól, módszereiről és gazdálkodásáról az érdeklődőket, s ennek is köszönhető, hogy az elmúlt három évben 350 millió forint adomány érkezett külső támogatóktól.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.