A Margit híd felújításának már 30 milliárd a végszámlája
Végleges döntés nincs, de jelenleg az a legvalószínűbb, hogy az 1-es és 3-as villamosok meghosszabbítását fújják le. A két gyűrűirányú villamosvonalat nagyjából egy-egy kilométerrel hosszabbítanák meg, felújították volna a meglévő sínpályát, új járműveket szereztek volna be, mindez 44 milliárd forintba kerülne, amelyből az uniós támogatáson kívül a városházának 10 milliárdos önrészt kellene biztosítania.
A kabinet szerint nem volna megoldás, ha új tendert írnának ki a híd felújítására, mivel a korábbi, nyílt tenderen csak hazai szereplők indultak, külföldről nem volt érdeklődő. Magyarul, egy újabb pályázati körben is nagy valószínűséggel ilyen magas vállalási árak érkeznének. A városháza által hivatkozott szakértők szerint azért, mert a Margit híd ötször akkora alapfelületű, mint a Szabadság híd, valamint felhajtotta az árat az is, hogy az uniós támogatás miatt szorosak a határidők, 2011-ig mindenképpen be kell fejezni a felújítást, mert utána aligha nyerhet ilyen fejlesztési forrásokat Budapest.
Csak a költségek összehasonlítása végett: az 1861 méter hosszú, két Duna-ág felett átívelő Megyeri híd megépítése került az alig hatszáz méter hosszú Margit híd tervezett felújítási költségeinek kétszeresébe. Németország leghosszabb átkelője, a 2007-ben átadott Rügen híd 120 millió euróba került (ez mai áron kicsivel több, mint 30 milliárd forint), a három kilométeres műtárgy egyébként hat egymásba illeszkedő hídból, és egy gátból áll, ami mellett párhuzamosan még egy vasúti híd is fut.