112: a cél a 15 percen belüli segítség
Az év végéig elkészül az 112-es számon hívható egységes segélyhívó rendszer, az ESR-112 – jelentette be Lucza Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs államtitkárságának főosztályvezetője szerdán, Budapesten sajtótájékoztatón.
Szege Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériuma egészségügyi informatikai programirodájának vezetője azt is elmondta: a 112-től azt várják, hogy a segítség 15 percen belül megérkezzen az állampolgárhoz.
Tóth László, a Belügyminisztérium gazdasági és informatikai helyettes államtitkárságának vezetője azt emelte ki, hogy a mentés és segítségnyújtás hatékonyabbá tétele a cél.
Ezen túl azt is szeretnék elérni, hogy a 112-es segélyhívó központjainak kialakításával munkahelyeket teremtsenek, ahol a szakképzett munkaerő és a hátrányos helyzetűek foglalkoztatása is fontos szempont.