Nyolcszázmillió forintos szezonbüdzsé
Igencsak meglepő eredményeket produkáltak nemzetközi porondokon a honi autósport meghatározó tagjai. Olyannyira, hogy hiába a gazdasági válság okozta nehézségek, az újkori autósport alighanem legeredményesebb szezonját zárták a magyar versenyzők. Ezek közül is talán a legnagyobb produkciót a mecseki születésű Michelisz Norbert produkálta. A Zengő Dension Team versenyzője ugyanis olyat tett, amire a példákat nagyítóval kell keresni a hazai motorsport történetében. Igencsak éles küzdelemben, s nem mellékesen egy hatalmas tömegkarambol után megnyerte a FIA túraautó világbajnokságának (WTCC) utolsó, makaói futamát, a világbajnoki összetett dobogó második helyéért harcolóGabriele Tarquini és Robert Huff előtt. A magyar pilóta szinte szó szerint kiküszködte ezt a győzelmet, a WTCC bírái a szezon során bizony néha teljesen érthetetlen módon büntették. Yvan Müller – az idei világbajnok – pedig igencsak roszszul tűrte, hogy a Michelisz az idény egyik időmérőjén az ő szélárnyékában próbált idején javítani. A magyar csapat nagy álma vált valóra ezzel a győzelemmel, hiszen már a szezon elején mondták: idővel dobogóra kell férniük. Az említett első hely mellett ráadásul egy további komoly skalpot is sikerült begyűjteni Michelisznek, azzal, hogy a világbajnokság-újonc értékelésében a bajnoki címet is megszerezte.
Zengő Dension Teamnek azonban nem ez volt idén az „egyetlen” sikere. A csapat kötelékébe tartozó Wéber Gábor – Michelisz Norbert tavalyi bajnoki címe után – a Seat Leon Európa-kupa bajnoka lett. Talán lehet mondani, hogy nem is a Zengő-csapat lett volna, ha minden simán megy. Az utolsó valenciai futam előtt Wéber még azonos pontszámmal állt Michael Rossival. A Zengőék pilótája viszont a korábbi futamról begyűjtött egy öt rajthelyes büntetést. Ezzel együtt a nap első futamán harmadik lett, míg Rossi kiesett. A második megmérettetést viszont Wéber sem tudta befejezni, ám Rossi is a kavicságyban végzett, így végül is a magyar pilóta lett a bajnok.
Ferrari Challenge versenysorozaton a bajnoki trófeára is esélyes Válint Tibort az orosz Alekszander Skrjabin kemény ütközés után szorította a harmadik helyre. A hazai „szakmai” publikum szerint roppant komoly eredményt ért el a Turán-Zsíros páros is a rali-világbajnokság mezőnyében. A honi kettős ugyanis a szakág történetében először világbajnoki pontokat tudott szerezni. A bolgár és a francia ralin egyaránt a 8. helyen ért célba, amely révén 4-4 pontot kaptak. És csak ez után jött a java! Turánék ugyanis szerettek volna rajthoz állni a világbajnokság spanyol megmérettetésén is. Ez azonban már úgymond „műsoron kívüli” terv volt. A problémát ekkor már az jelentette, hogy az addig alattuk szolgáló Peugeot 307 WRC-t korábban bérbe adták egy másik futamra, vagyis a gép nem volt szabad. A pontszerzések révén viszont a gyári Ford-csapat felfi gyelt a kettősre. Le is ültek tárgyalni, amely révén Turánék a spanyol verseny rajtjához egy gyári fejlesztésű Ford Focus WRC-vel tudtak odaállni, ami eddig jószerével elképzelhetetlen volt hazai pilótáknak, s a szervizponton olyan versenyzőkkel kaptak egy „standot”, mint Ken Block, Jari-Matti Latvala vagy Mikko Hirvonen.
A nagy álomnak azonban piszok nagy esés lett a vége. A Ford persze hozott a konyhára, mert az abszolút hetedik helyen autóztak Turánék, ám egy jobbos kanyarban igencsak nagyot estek. A következmény kulcscsonttörés és súlyos agyrázkódás lett. A Turán-Zsíros páros viszont egyértelműen belekóstolt a nagyok háborújába, s kijelentették: jövőre a rali-vb mezőnyében szeretnének indulni. Ehhez komoly szponzori háttérre lesz szükség, mert Malcom Wilson, a Ford World Rally Team igazgatója az idény során úgy nyilatkozott egy teljes szezonhoz a gyári alakulatnál 2,5-2,8 millió euróra van szükség. Ez pedig árfolyamtól függően könynyen elérheti a 800 millió forintot is.
Nem csak a legnagyobbak között születtekmagyar sikerek. Akadt egy miskolci fiatalember, akinek a szezon végi eredményéhez a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is gratulált. Hercsik Vince a Kálmán Motorsport ifjú pilótája a különböző bajnokságokban és kupákban 2010-ben három bajnoki elsőséget és egy második helyet szerzett. Ő lett korosztálya legjobbja a Magyar Nemzeti Gokart Bajnokságban, ezüstérmes lett az osztrák–magyar rendezésű Duna Kupán, míg az Alsó-ausztriai Területi Bajnokságot és a FIA Közép-Európa Zóna Trófeát ugyancsak megnyerte. Ez utóbbi sikeréért pedig a kupát már a Forma–1-es Ferrari-csapat egykori első embere adta át neki.