galéria megtekintése

Meghalt a király, éljen a kocsija!

0 komment

B. J.

A BMW 507-es önmagában értékes lenne, hiszen csak 254 példány készült a kétüléses sportkocsiból, hát még milyen érték királyi kiadásban!

Elvis Presley katonai szolgálata alatt használtan vette az 1957-es évjáratú autóját egy német kereskedőtől. Hamar pirosra kellett fényeztetnie a fehér járművet, hogy ne látszódjanak imádói rúzsnyomai a karosszérián.

Elvis Presley, Alain Delon, Ursula Andress is kedvelte az 507-est
Elvis Presley, Alain Delon, Ursula Andress is kedvelte az 507-est
BMW AG

A szépségversenynyertes sportkocsiból vásárolt Alain Delon és Ursula Andress is, de a legillusztrisabb vásárló kétségtelenül Presley volt. A rock&roll királya 1960 márciusában fejezte be katonai szolgálatát Németországban, az autót hazavitte az államokba, de még abban az évben meg is vált tőle. Áron alul, 4500 dollárért jutott hozzá Tommy Charles. A rádiós műsorvezető Alabamába vitte az autót, és versenyezni kezdett vele. Az évek során a járművet többször átépítették, 140 lóerős német BMW-motorját kétszer nagyobb teljesítményű Chevyre cserélték. Ám csak barbár módon tudták belebarkácsolni a V8-as erőforrást. A komplett motortartó keretet kivágták, majd a sebességváltót, a hátsó tengelyt és a műszerfalat is lecserélték.

 

A radikálisan átalakított roadster volánja mögött Tommy Charles a floridai Daytona Beach versenypályáján aratott győzelmet. Több tulajdonosváltás után 1968-ban az autó Kaliforniába került Jack Casterhez. Az asztrodinamikai mérnök évtizedeken át gyűjtötte össze a világ minden tájáról az eredeti alkatrészeket, de nem jutott el az összeépítésig, végül a BMW Classic vásárolta meg.

A „koronázási ékszert" egy amerikai sütőtökraktárból szállították Münchenbe. Kétéves restau­rálás után idén a kocsi ismét Kaliforniában mutathatta meg szépségét egy veteránautó-bemutatón.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.