lapom

lapom

Fizetés kiegészítés az OEP-ben: saját piszkot takaríthatnak

  Saját irodai alkalmazottainak, vezetőinek ajánlott takarítói másodállást az Országos Egészségbiztosítási Pénztár. Az eddigi takarító...

 

Saját irodai alkalmazottainak, vezetőinek ajánlott takarítói másodállást az Országos Egészségbiztosítási Pénztár. Az eddigi takarító cég, a P. Dussmann Kft. megbízása augusztus ötödikén lejár, ám miután még a feladatra szóló közbeszerzést ki sem írták, a hivatal dolgozóinak is megajánlották a munkát.

Az intézmény munkatársai egy héttel ezelőtt hétfőn az alábbi körlevelet kapták:

Tisztelt Munkatársunk! A külső szolgáltató által végzett takarítás az OEP központi épületében és a KM TH-nál 2011. augusztus 5-től várhatóan megszűnik. A takarítás külső szolgáltató nélküli ellátására keresünk OEP alkalmazásában álló munkatársakat munkaidőn kívüli reggeli, délutáni, illetve esti órákban történő iroda és mellékhelyiségek takarítására. AZ OEP-ben 8, a KM TH-nál 5 irodaterületi egység takarítására egységenként kettő, összesen 26 fő jelentkezését várjuk. Túljelentkezés esetén a jelentkezés sorrendje dönt azzal, hogy az esetlegesen kieső helyére a következő jelentkező léphet. Feladat: átlagosan 40 irodahelyiség, folyosó és 2 mosdó napi, ún. piperetakarítása (leszemetelés, porszívózás, törölgetés, felmosás). Időtartam: 2011. augusztus 05 - 2011. december 31-ig, minden munkanap. Hétfőtől péntekig a napi munkaidő előtt vagy befejezése után, egységenként átlagosan napi 4 óra időtartamban. (Az időtartam a takarítandó egységek nagyságának függvényében változik.) Juttatás: Munkavégzésre irányuló jogviszonytól (MT, Ktv., Ktjv. hatálya alá tartozástól) függő formában takarítási egységenként és az egység méretétől is függően átlagosan bruttó 45 000 forint/hó. Jelentkezés: 2011. július 27-én 10 óráig névvel, szervezeti egység megjelöléssel, elérhetőséggel a bufo@oep.hu címen. Bővebb felvilágosítás: 2011. július 27-én (szerdán) 14 órakor az OEP földszinti konferenciatermében.

A levél tartalmát az egészségbiztosító sajtóosztályának a vezetője sem kommentálni, sem kiegészíteni nem kívánta. De olyan kérdésekre sem kívánt válaszolni, hogy honnan az ötlet? Mire fordítják a megtakarítást, stb. Mindössze azt közölte: nincs miről beszélni, mert időközben találtak más megoldást. Hogy mit, azt, nem árulta el.

Van ebben valami elgondolkodtató. Hogy is van ez? Egyik nap a főnök, másnap meg a beosztottja üríthetné ki a szemetest az irodában? Mindenesetre vége a papírgalacsinok összevissza dobásának, mert árulkodhat, minden ceruzabotlás, amit nyomot hagyott a lapokon. Kiderül, ki hogyan dolgozik, mit eszik, iszik uzsonnára.

Kávézás közben pedig pisszenés sem lehet arról, hogy megint milyen mocskos napok óta a mosdó. Ki tudja, ki volt éppen a soros takarító?

De ha mindezzel nem is törődnénk, akkor azért az nehezen magyarázható, hogy saját dolgozóinak miért fizetné csak a tizedét annak az összegnek az OEP, mint amit addig ugyanezért a vállalkozónak "pengetett".

Míg a takarító cég havonta körülbelül nettó 12 millió forintot kapott, belső munkatársaknak viszont már csak bruttó 1,7 milliót osztanának szét ugyanarra a munkára.

Tudnak spórolni!

2011.07.30 14:07

Ajánlott cikkek

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.