Citromot az egészségpolitikusoknak, mert káosz lett/van a betegpanaszok körül
Elvben az alig néhány hete megszűnt Egészségbiztosítási Felügyelet helyett, hét másik intézményben lehetne panaszt tenniük az elégedettlen betegeknek, ám úgy tűnik erre egyelőre nincs lehetőség - adta hírül szerdán az RTL-Klub hiradója.
Az Országgyűlés nyáron döntött úgy, hogy az egészségügyi ellátás minőségét vizsgáló felügyeletet megszünteti. Szócska Miklós egészségügyi államtitkár mindezt úgy indokolta, hogy "nagyfokú törés volt a szakma és az ütő-verő-ellenőrző intézmény között”.
A szervezet feladatait és a betegpanaszokat hét intézmény között osztották fel: az ÁNTSZ, az Egészségbiztosítási Pénztár, a betegjogi alapítvány, a nyugdíjigazgatóság, az államkincstár, az adóhivatal és a szakminisztérium várja a betegek reklamációit, azonban a panasz fajtájától függ, hogy melyik szervezethez kell fordulni.
A lista szerint a panaszok egy része az Egészségbiztosítási Pénztárhoz tartozik, de a szóvivő szerint ők nem vizsgálnak ilyeneket.
Az ÁNTSZ sajtóosztályán azt mondták, még nem vettek át semmilyen feladatot, de a kórházi panaszok kivizsgálása nem hozzájuk tartozik. A felhívott ügyintéző azonban felveszi a panaszt, holott a lista szerint nem is járhatna el ilyen ügyekben.