lapom

lapom

Citromot az egészségpolitikusoknak, mert káosz lett/van a betegpanaszok körül

Elvben az alig néhány hete megszűnt  Egészségbiztosítási Felügyelet helyett, hét másik intézményben lehetne panaszt tenniük az elégedettlen...

Elvben az alig néhány hete megszűnt  Egészségbiztosítási Felügyelet helyett, hét másik intézményben lehetne panaszt tenniük az elégedettlen betegeknek, ám úgy tűnik erre egyelőre nincs lehetőség - adta hírül szerdán az RTL-Klub hiradója.

Az Országgyűlés nyáron döntött úgy, hogy az egészségügyi ellátás minőségét vizsgáló felügyeletet megszünteti. Szócska Miklós egészségügyi államtitkár mindezt úgy indokolta, hogy "nagyfokú törés volt a szakma és az ütő-verő-ellenőrző intézmény között”.

A szervezet feladatait és a betegpanaszokat hét intézmény között osztották fel: az ÁNTSZ, az Egészségbiztosítási Pénztár, a betegjogi alapítvány, a nyugdíjigazgatóság, az államkincstár, az adóhivatal és a szakminisztérium várja a betegek reklamációit, azonban a panasz fajtájától függ, hogy melyik szervezethez kell fordulni.

A lista szerint a panaszok egy része az Egészségbiztosítási Pénztárhoz tartozik, de a szóvivő szerint ők nem vizsgálnak ilyeneket.

Az ÁNTSZ sajtóosztályán azt mondták, még nem vettek át semmilyen feladatot, de a kórházi panaszok kivizsgálása nem hozzájuk tartozik. A felhívott ügyintéző azonban felveszi a panaszt, holott a lista szerint nem is járhatna el ilyen ügyekben.

2010.09.08 20:09

Ajánlott cikkek

Blogger


déana

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.