Kombinékék és erdei zöld

A ráncfelvarrás nem más, mint piaci kényszer. A gyártók sokszor milliárdokat ölnek a kozmetikázásba, a végeredmény pedig legfeljebb annyi, mint egy korosabb hölgynél, aki elkezd szemránckrémet használni.

A lényegen semmit nem változtat. Ha randa, randa is marad, ha pedig vonzó, akkor felesleges az erőlködés. Most például a Mazda BT-50-es került a sminkesek kezébe, akik kenegették itt, kenegették ott, kenegették amott, de maradt, ami alapvetően volt. Egy minden feltűnéstől mentes, ámde megnyerő és vonzó pick-up.

Egy ilyen autó esetében a valódi felhasználók szerint mindegy, hogy miként fest. Legfontosabb elvárás a praktikum. Csakhogy a terepjáródivat ezt a szegmenst is érinti, így a pick-up platójára gyakrabban kerül quad, motor, szörfdeszka vagy portyakajak, mint létra, betonkeverő, zsaludeszka vagy raklapnyi akciós aljzatkiegyenlítő. Ezért jöttek létre a haszon-személygépkocsik.

A BT-50-es is csak alig változott az eredetihez képest. Látványosabb lett az első lökhárító, áttervezték a hűtőrácsot, ezüstszínt kaptak az új hátsó fényszórók foglalatai, viszont színre fújták a hátfal kilincsének keretét, módosultak a 16 collos könnyűfém keréktárcsák. Belül új kárpitok és új színek, borostyánsárga világítás a műszerfalon és a középkonzolon, amely ezüstös betétjével emeli a személyautós érzetet.

A legnagyobb eltérés a korábbi és az új modell között a színválaszték. Furcsa, de Magyarországon ez fékezte az egyébként minden elemében, sőt árában is versenyképes Mazdát a pick-up-piacon. Sok mezőgazdaságban dolgozó érdeklődő, valamint vadászok és erdészek csak azért nem választották ezt a típust, mert nem lehetett sötétzöldben kapni.

Megmaradt a háromféle forma. Az autó hossza állandó, ezért azon csak az utasfülke és a plató aránya változik. A kétszemélyes rakfelülete csaknem 2,3 méter, a freestyle kivitelé viszont már csak 1,7. Ez egyébként egy alig értelmezhető változat, mert az első ülések mögött ugyan van egy pad, de jobb érzésű ember még a kutyáját se kényszerítené a szűk helyre. Az ötszemélyes double cab változat viszont tökéletesen személyautós, leszámítva azt, hogy a legkisebb csomag is csak az alig több mint másfél méter hosszú platóra fér el. Ott viszont vannak mindenféle rögzítésre szolgáló alkalmatosságok, a vízszintesig lehajtott hátfal pedig némileg növeli a raktér hosszát. Ezenkívül a platóra kapható mindenféle rögzíthető és zárható, csomagtartópótló műanyag készség, amely valamennyire pótolja a csomagtartót.

A módosítások nem befolyásolták a kocsi menettulajdonságait. A 2,5 literes, 143 lóerős turbódízelmotor, a különlegesen finom váltó és terepváltó, a differenciálzár és a robusztus futómű valódi terepjáró-képességekkel ruházza fel a BT-50-est. A merev hátsó híd és a felette lévő könnyű kocsitest azonban kissé pattogóssá és csúszós úton kitörésre hajlamossá teszi az autót. Mivel azonban erre számítania kell annak, aki ilyen kocsit vesz, meglepetés nem nagyon érheti a sofőrt. Semmilyen téren, hiszen a Mazda ezúttal is hozta a tőle elvárhatót. Még az árát illetően is. A legolcsóbb, a kétkerék-hajtású alapváltozat nettó ára 3,415 millió forint, míg a 4x4-es dupla kabinos 4,719 millióba kerül.

A valódi felhasználók szerint mindegy, hogy miként fest
A valódi felhasználók szerint mindegy, hogy miként fest
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.