Éljen a roadster, pláne, ha Mazda!

A Mazda MX-5 korábbi változataiból világszerte közel egymillió kelt el, ebből minden negyedik az európai piacon. A legendás autó új modelljével ismét rekordokra tör a japán márka.

Ahogy minden jó ötlet, ez is letűnt klasszikusoktól származik: fénykorában ontotta a szebbnél szebb sportkocsikat a brit autóipar, ám a minőségi és gazdaságossági problémák miatt alaposan megfogyatkozott a kínálat. Az Austin Healey, a Herald Triumph és az MG eladásokhoz már kevés volt a very british szlogen, a vevők elfordultak a szűkös kétüléses, ponyvatetős modellektől, és a kis sorozatú műhelyek is eltűntek a süllyesztőben, de az élményautózás igénye megmaradt.

Legalábbis erre a következtetésre jutott a Mazda, amikor megalkotta immár legendás sportkocsiját, melyet két néven ismert meg a világ: kockázatos vállalkozásnak indult, de üzletileg is bejött a brit recept alapján kreált MX-5-öst a japán piacon Miata néven forgalmaztak.

A Mazda ma reggel hajnali három órakor mutatta be a legújabb MX-5-öt Barcelonában, a leleplezés egy időben történt Japánban és Amerikában is. A negyedik generációs modell a KODO (A mozgás lelke formanyelv) jegyében született, divatos formájával nem lesz nehéz folyatni elődjeinek sikersorozatát. Az első generáció 1989-es bemutatása óta negyedszázad alatt 947 ezer darab gördült ki a japán márka gyárából, így az MX-5 még mindig tartja Guinness Világrekordját, mint a legnagyobb darabszámban eladott kétüléses sportautó.

Az új MX-5 az első hátsókerék-hajtású SKYACTIV modell speciálisan erre az autóra hangolt SKYACTIV-G benzinmotorokkal készül: elődjéhez képest tömegét száz kilogrammal (900 kg-ra) csökkentették, súlypontját alacsonyabbra helyezték, így még inkább érezhető benne a Jinba Ittai, a ló és lovas egységének lényege, amely annyira jellemző a Mazda ikonikus roadsterjére.

„A Mazda mostani sikerének alappillérjei az új modellek, az új MX-5 pedig erre tesz még rá egy lapáttal” – mondta Jeff Guyton, a Mazda Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Az autóval az örömteli vezetést ünnepeljük, ez az autó megjeleníti mindazt, ami a Mazda lényege. Biztos vagyok benne, hogy további lendületet ad a márkának.”

Információink szerint az új MX-5-ös 2015-ben érkezik a magyar piacra.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.