Mire jó egy ring?
Természetesen autóversenyek rendezése a magyarországi pályák fő profilja, és az is természetes, hogy a legnépszerűbb és legismertebb a mogyoródi, mely 1986-os avatása óta szerepel a Forma–1-es naptárban, de egyre több gyártó is ringbe száll. A márkáknak jó reklám a hétvégi közönségtalálkozó, mely százezer nézőt csábít a Hungaroringre, ahol évek óta törzstag az Opel és a Renault. A francia márka az 1990-es Chamade modelljének világpremierjére több száz külföldi szakembert utaztatott különrepülőgépekkel Magyarországra: a Hungaroringen a meghívottak Trabantokat is vezethettek.
Hét éve Mogyoródon nyúzhatták a külföldiek az Octavia RS-t. Az Opel South East Europe az Örkény melletti 2,3 kilométeres Euroringen tartotta az OPC Corsa nemzetközi tesztvezetését. Szeptember 14-én és 15-én rendezik a Hungaroringen a Forma–1 előszobájának számító World Series by Renault és a Formula–2-es futamot, de lesz Mégane Trophy- és Clio-verseny is. Lesz kiállítás a Dacia és a Renault legújabb személyautóiból, haszonjárműveiből, beleértve a Renault Truck modelljeit is.
A Hungaroring legnézettebb programja továbbra is a Forma–1-es futam, melyre idén közel negyedmillióan látogattak ki, a Hondával versenyző Michelisz Norbertnek pedig hetvenezren szurkoltak a túraautó-világbajnokságon. Van, amikor üresek a lelátók: F1-es újraindulása előtt titokban tesztelt a Hungaroringen a BMW-csapat, idén augusztusban pedig a WTCC-ben C-Elysée versenyautóval 2014-ben ringbe szálló Citroën Racing, melynek autóit a háromszoros túraautó-világbajnok Yvan Müller és a kilencszeres ralikirály Sébastien Loeb vezeti.