Levetett modellek kormányzati megrendelésre és taxiflottáknak
Nem kell újat alkotni, úgy is lehet olcsót kínálni, hogy a kifutó modellt a divatosabb utód megjelenése után tovább gyártják, így a több darabra elosztható fejlesztési költségekkel is csökkentik az autó árát. Vannak érdeklődő vevők, mert nem mindenki várja epedve a legújabb, gazdagabb felszereltségű, de többnyire drágább modellt, és sokakat nem zavar, hogy kevésbé divatos egy forma, inkább az árra koncentrálnak, és abban is hisznek, hogy minél távolabbi a premier ideje, annál kiforrottabb a konstrukció. Nem véletlenül volt kedvelt az Opel két kifutó Astra-generációja, és a Skoda sem nyugdíjazta az új változat megjelenésekor a nagyon is sikeres Octavia-nemzedéket, melyet Tour és Classic típusjelzéssel forgalmaztak.
A receptet Európában kevésbé, a puritánabb igényű fejlődő piacokon, például Kínában, Indiában, Argentínában, Brazíliában évtizedek óta használják. A VW kínai és brazíliai telephelyein már az 1960-as évek óta gyártják az Európában kifutott Polókat és Golfokat, de még farmotoros és léghűtéses Bogárral is csak öt éve álltak le. Hasonló stratégiával működik a General Motors, mely Brazíliában továbbra is gyártja – igaz, nem Opel-, hanem Chevrolet-jelvénnyel – az előző Merivát. A FIAT -konszern az egykori 1989-es európai listavezetőt, a már igencsak öregecske Unót készíti Brazíliában, a Peugeot egy másik egykori topmodellt, a 206-ost, valamint a 307-es és 408-as típusokat, a Renault pedig Curtibában, a legendás Ayrton Senna nevét viselő ipari parkban az előző Mégane Sedant és Scénicet.
A levetett darabok között a Hindustan tartja rekordot: az Indiában gyártott Ambassador típus az 1954-ben bemutatott és már megszűnt brit Morris márka Oxfordjának utódja, melyet 1991-ig változatlan formában, aztán is csak kisebb módosításokkal árulnak a helyi piacon. Hindsutanból negyven éve még 33 ezer, két éve 9500, tavaly már csak 3500 készült, így a kormányzati megrendelések és a taxiflották utánpótlásai éltetik a céget. Fénykorában a Hindustan részesedése 80 százalékos volt a hazai piacon, ahol 1972-ben 45 ezer személyautó kelt el: Indiában tavaly 2,77 millió személyautót gyártottak.