Diáktempó: 3,5 másodperc alatt százon
Még el sem kezdődött, máris rekord született: a nevezési oldal megnyitása után 52 másodperc alatt betelt a negyvenes lista, mert ahogy minden évben, idén is nagy az érdeklődés. Harmadszor lesz európai autómérnök egyetemisták találkozóhelye a győr-gönyűi kikötő betonja, ahol augusztus 17–20. között rendezik a Formula Student Hungary versenyt. Itt nem a pilóta, hanem a csapat a fontos, mert ez a konstruktőrök, pontosabban a műszaki elmék versenye, első a mérnök és a megoldás, amit külön pontoznak. Az FSH igazgatója, Csütörtöki Tamás szerint több mint másfélszeres volt a túljelentkezés, összesen 64 csapat próbált bejutni, ami mutatja a magyar verseny rangját, népszerűségét az egyetemisták körében.
Idén először indulhatnak saját építésű elektromos hajtású járművekkel a csapatok, erre a kategóriára tíz helyet biztosítanak, a többiek a hagyományos, belső égésű motorral szerelt járművekkel versenyeznek. Jó hír, hogy mindhárom magyar csapat – a Szegedi Tudományegyetem, a Kecskeméti Főiskola és a Budapesti Műszaki Egyetem is – bekerült a mezőnybe. Utóbb már elektromos járművel is indul, míg a szegediek jelentkezésének különlegessége, hogy ott nincs is járműipari mérnökképzés. 850-en jönnek egyetemekről az augusztusi versenyre, többek között Németország, Ausztria, Nagy-Britannia, Olaszország intézményeiből, és Oroszországból, sőt még Indiából is regisztráltak csapatok. A győri Széchenyi Egyetem hallgatói nem versenyautót építenek, hanem az FS kategóriára szabott motort fejlesztenek, amit majd a világ több mint ötszáz FS-csapatának kínálnak beépítésre.
A Formula Student versenysorozat a 80-as években az Egyesült Államokban indult, ahol az autóipari vállalatok felismerték, hogy a műszaki egyetemet végző mérnökök tanulmányaik során kevés gyakorlati oktatásban részesülnek. Napjainkban már 250 állandó csapat létezik világszerte, mindegyikük feladata, hogy építsen versenyautót, amit egy szigorú pontozási rendszeren keresztül értékelnek. Minden verseny a statikus versenyszámokkal kezdődik, a csapatok itt szerezhetik meg a pontok negyven százalékát, be kell mutatniuk a teljes költségelemzést és a műszaki megoldásokat. A többi pontot a dinamikus versenyszámok alatt gyűjthetik be, ezen az autópályán mutatott viselkedése, teljesítménye a lényeg, de fontos szempont az üzemanyag-fogyasztás is. A versenyszabályzat arra törekszik, hogy minél jobban visszaszorítsa a pilóták szerepét, ezért minden csapatnak négy sofőrt kell neveznie egy versenyre. Az autók teljesítményét jelzi, hogy álló helyzetből 3,5 másodperc alatt érik el a 100 km/órás sebességet, ami alig marad el a királykategóriának számító F1-től, nem véletlen, hogy pártfogóik között van az egykori Ferrari-csapatfőnök Ross Brawn és a BMW-sportigazgató Mario Theissen.
A BME Formula Racing Team 2007-ben alakult, első autójuk, az FRC-001-es 2008-ban készült el. Az idei konstrukció, az FRC-005-össel idén a Hockenheimringen, illetve a Győr közelében megrendezett hazai versenyen állnak rajthoz. A Bári Dávid vezette BME-csapat idén az FRT elektromos kategóriában is indul, az egyik korábbi modell átalakított verziójával. Ahogy más sportágakban, itt is tréningeznek a csapatok, nem is akárkikkel, hiszen az Eurocenter Gokartringen edzésként olyan profi bajnokokkal száguldoznak, mint a világbajnoki GP3-as futamokon sikeres Kiss-Pál Tamás és a kamionos Kiss Norbert.