Nálunk még szavazhat az Év autójára

Felszállt a füst, eloszlott a köd, íme a győztes: a Volkswagen minije kapta a 2010-es Év autója díjat. A német mini idén tarol: a Polo egy hete már elnyerte az Arany Kormányt, BlueMotion változata pedig kapott egy Zöld Kormányt is a takarékos dízelek kategóriájában.

Az autós Oscarként is emlegetett trófeát 1962-ben alapította a holland Auto Visie főszerkesztője, a 2002-ben elhunyt Fred van der Flugt. Az Év autója zsűrijében a legtekintélyesebb európai szaklapok és magazinok szerkesztői ítélkeznek. Az alapszabály szerint a Car of the Year címre csak olyan autót lehet jelölni, mely az adott év decemberéig legalább öt európai ország piacán rendelhető a szalonokban.

Az 1963 óta díjazottak versenyében cégcsoportként a FIAT vezet nyolc saját, két Alfa Romeo- és egy Lancia-trófeával, hat alkalommal a Renault, négyszer a Ford, háromszor a Peugeot nyert. A Volkswagen 1992-ben a Golffal lett első, a cégcsoport másik tagja, az Audi 1982-ben a 100-assal, 1973-ban pedig a 80-assal nyert.

A német mini idén tarol: a Polo egy hete már elnyerte az Arany Kormányt, BlueMotion változata pedig kapott egy Zöld Kormányt is a takarékos dízelek kategóriájában, ami száz kilométeren 3,3 literes fogyasztást és kilométerenként 87 gramm szén-dioxid-kibocsátást jelent. A háromhengeres, 1,2 literes spórolós üzemmódját start-stop kapcsoló és légáramlást csökkentő csomag segíti.

Az idei szoros küzdelmet jelzi, hogy csak tíz pont hátránnyal, 337 ponttal szorult a második helyre a Toyota iQ. Fontos szempont az újdonságérték, és persze, hogy szép, jó meg kényelmes legyen, magyarázza Gajdán Miklós, az Autó Magazin munkatársa. Huszonöt pontot kell szétosztani, az első két helyezett nem kaphat azonos pontot, minimum öt autót kell pontozni.

A magyar zsűritag a Polót másodiknak jelölte, és az iQ Toyotát tette első helyre, mert árán kívül mindenben barátságos, tiszta, takarékos és kicsi, pontosan 2,95 m, szóval igazi városlakó, ráadásul négy ember elfér benne, és még a biztonságára is figyeltek, hiszen a hátul ülőknek is jutott légzsák. Már a kicsikben, tehát a VW Polóban és az iQ Toyotában is alapfelszerelés az elektronikus menetstabilizáló.

Ez nem verseny, nekünk nem eltalálni, hanem alakítani kell a sorrendet, nyilatkozta lapunknak. Az Autó főszerkesztője, Surányi Péter az Opel Astrára voksolt, mert kategóriájában kiemelkedően jó a futóműve, kényelme, minősége és motorválasztéka, ezért kellemes vezetni. Másodiknak a Citroën C3 Picassót jelölte, mert új vonalat képvisel, ezzel a szupermini egyterűek kategóriájában igazán eredeti kocsi. Harmadik helyre értékelte a Toyota iQ-t.

Az Év autóját, a Volkswagen Polót hetediknek sorolta a magyar zsűritag, mert a nagyobb testvértől, a Golftól ismert és szerinte elpufogtatott formai dizájn köszön vissza, igaz, ragyogó motorokkal és jó futóművel. Surányi szerint a zsűri nem ugrotta át saját árnyékát, és többségük nem mert az Astrára szavazni, mert tavaly a nagyobb Opel nyert, igaz, ő tavaly nem szavazott az Insigniára, így nyugodt lélekkel jelölhette elsőnek az Astrát.

 

Az Arany Kormány és a Zöld Kormány után az Év autója címet is elnyerte a VW Polo
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.