Alain Prost Daciával

Csúszós pályára tévedt Alain Prost, és imádja, mert nem kell repülőre szállnia, szülőhazájában űzheti kedvenc sportját, ráadásul senkivel sem kell pofozkodnia a depóban. Az Andros sorozatot évente rendezik meg az Alpokban, ahol fagyos időben, de kellemes hangulatú jégversenyeken mérik össze tudásukat a pilóták. Indult itt már több rali- és Forma-kategóriás versenyző is, ám sem Jean Alesi, sem Kimi Räikönnen nem csinálta végig a sorozatot. Ellentétben Alain Prosttal, aki már két világbajnoki címet is szerzett ebben a műfajban.

Az idei szezonban Daciával versenyez majd. Nem is akármilyennel: a Dustert márciusban mutatták be, és látványos formájával, valamint ajtómegoldásaival a genfi autószalon szenzációja volt. Több kategóriát keresztezett tanulmánymodelljében a Dacia, az extravagáns crossover. Az autó érdekessége, hogy bal oldalon csak egyetlen ajtaja van, így kupénak hat, a menetirány szerinti jobb oldalán, viszont kétfelé táruló ajtók könnyítik meg a beszállást. A sportosan lapos, másfél méternél alacsonyabb és 4,25 méter hosszú autó 2,8 méteres tengelytávja tágas utasteret és csomagtartót eredményezett.

A Duster orrában a Renault 1,5-ös, 105 lóerős teljesítményű turbódízelével az 1,3 tonnás tömegű autó 9,6 másodperc alatt gyorsul százra, és átlagfogyasztása 5,3 liter 100 kilométeren. Jövőre már sorozatban gyártják a Dacia hatodik modelljét, mely a divatos szabadidő-autó kategóriájába tartozik, és a jól bevált recept alapján készül: végy egy kompakt kocsit, emeld meg a padlószintjét, hogy terepjárónak látszódjon, és öltöztesd ennek megfelelő ruhába.

A jeges változat formájában szolidabbra, szerkezetében extravagánsabbá sikeredett. Az üvegszálas erősítésű műanyag Dacia-karosszéria alatt kifinomult Renault-csúcstechnika lapul: a V6-hengeres, háromliteres benzinmotor teljesítménye 350 lóerős, nyomatéka 360 newtonméter. A vezetőülés mögé és a hátsó tengely elé épített motor ideális súlyelosztást eredményezett a 950 kilogrammos tömegű kocsinak, melyet kifejezetten versenyzésre konstruáltak, ezért csak 25 literes a benzintankja.

Igaz, csak két ülésnek maradt hely, csomagtartója pedig semmi, ám látványa és a klasszikus Gordini sportkocsikat idéző színe megdobogtatja a szíveket. Mind a négy kereke meghajtott és kormányzott, ami szűk és síkos pályán nagy előny. Sőt nélkülözhetetlen, hiszen a bukótér hófal, ami kicsúszáskor biztonságos, ám nehéz belőle kikászálódni. Igaz, a karosszériát kevésbé kell félteni, mert üvegszálas és rugalmas.

A bajnokság december 5-én indul, és január végéig tart, a Daciát Alain Prost, a négyszeres Forma-1-es világbajnok vezeti, akinek többéves jeges tapasztalata is van, hiszen kétszer megnyerte már az Andros-trófeát, s az eltelt hat év alatt mindig dobogós volt, igaz, korábban Toyotával. Az ötvennégy éves Prost bízik a Daciában, mert a Dustert az a Renault Sport Technologies készítette fel, melynek 1993-ban már köszönhetett egy Forma-1-es világbajnoki címet.

A Dacia Duster 350 lóerős sportváltozata, amellyel Alain Prost indul a jégversenyen
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.