A gigamániások is kicsit választottak: a VW TSI lett az Év motorja

A Volkswagen 1,4 literes, kettős feltöltésű - turbós és kompresszoros - benzinmotorját választották a 2009-es Év motorjává, mely az 1-1,4 literes kategória Zöldmotorja címet is elnyerte. Ezzel megtört a BMW négyéves hegemóniája. Az év újdonság motorja a Peugeot 3,98 literes, közvetlen befecskendezésese lett. A 4 liter felettieknél az Év nagy teljesítményűjévé a Mercedes V 8 hengeres, 6,2 literesét választották.

A legkisebbeknél, az 1 liter alattiaknál a Toyota 3 hengerese, az 1,4-1,8 literesek között a BMW- Peugeot 1,6 literes turbómotorja győzött. Az 1,8-2, liter közötti kategóriában az Audi Hungaria által gyártott négyhengeres, 2 literes TFSI kapta a trófeát: ezeket a motorokat építik be az A3-as, A4-es, A5-ös, A6-os és Q5-ös modellekbe, és az ugyancsak győri - 272 lóerős teljesítményű - TTS Coupéba, mely álló helyzetből öt másodperc alatt gyorsul százra. A 2,1 literes Mercedes dízel, a 2,5-3 litereseknél a BMW dupla turbós benzinese, a 3-4 literes kategóriában az M3-as V8-as motorja lett az első.

Az Év motorját világzsűri választja. 32 ország, 65 újságíró-mérnökből álló csapat fele Európán kívüli, ami különösen értékessé teszi az 1,4-es turbós-kompresszoros, közvetlen befecskendezéses TSI győzelmét. Az, hogy a nemzetközi csapat egy nagyon európai 1,4-est tett az élre, jól jelzi, hogy még a hagyományosan behemót méretű és gigateljesítményű motorokat kedvelő Amerikában, Kanadában és Ausztráliában is értik, hogy az elektromos hajtásig hátra lévő években az ilyen összetett szerkezetű, tiszta, takarékos, de nagy literteljesítményű erőforrásoké a pálya, magyarázta lapunknak az egyetlen magyar tag, Szécsényi Gábor, Az Autó című magazin főszerkesztő-helyettese.

A négyhengeres, 1,4 literes, 178 lóerős teljesítményű VW TSI motor kilométerenkénti károsanyag-kibocsátása 144 gramm, ezzel a Golf 100 kilométerenkénti átlagfogyasztása 6,2 liter benzin. A TSI hajtóművet beépítik még a Volkswagen Scirocco és Eos, valamint a Seat Ibiza Cupra modellekbe.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.