Mitsubishi: garázsmenet
A klasszikus rali vezetőit ez a hír nem érhette villámcsapásként, tekintettel arra, hogy a Mitsubishit vezető pilóta legutóbb 1999-ben nyert világbajnoki címet; az volt Tommi Mäkinennek sorozatban a negyedik sikere a Lancerrel. (Egy évvel korábban a konstruktőri vb-elsőséget is megszerezte a gyári csapat, alighanem az a duplázás volt a csúcs.) Az új évezredben már csak epizodisták voltak a Mitsubishi-pilóták, komplett idényt legutóbb 2002-ben teljesítettek.
A döntés jóval sokkolóbb a Dakar-ralin szereplő versenyzőkre nézve, ugyanis a Mitsubishi a harminc kiírásból huszonhatszor indult a sivatagi-show-n, ám ennél is jellemzőbb adat, hogy tizenkétszer meg is nyerte az autósok versenyét. Stephane Peterhansel, Maszuoka Hirosi, Jean-Pierre Fontenay, Bruno Saby, Jutta Kleinschmidt egyaránt háromgyémántos autóval ért a csúcsra.
A határozat érzékenyen érintheti a Dakar szervezőit is, hiszen az autósoknál az utóbbi időben a Mitsubishi, Volkswagen, BMW hármas versengett, így aztán most párharcra egyszerűsödhet a vetélkedő, már amennyiben a két német gyártó közül egyik sem fontolgat hasonló döntést...
„A világgazdaság állapotának hirtelen romlása késztetett arra bennünket, hogy visszafogjuk a kiadásainkat" - indokolt röviden a Mitsubishi. Rossznyelvek szerint megkönnyítette a döntést, hogy az idei Dakaron a 7. volt a csapat legjobb helyezése, azt sem gyári menő érte el; Luc Alphand, Peterhansel és Maszuoka egyaránt a verseny feladására kényszerült.
Amint arról már beszámoltunk, a gazdasági válság miatt a Kawasaki a gyorsasági motoros világbajnoki sorozatot, a Honda a Forma-1-et hagyta el, míg a ralivilágbajnoki mezőny a Suzuki és a Subaru visszalépésével gyengült.