Kétséges a Budapest-Bamako rali 2010-es budapesti indulása
A szervezők szerint vagy feloldják a rendeletet az illetékes hatóságok, vagy valamely vidéki városba kell telepíteni a rajtot. A közlemény szerint a budapesti rajt eddig is aránytalanul nagy költségeket rótt a szervezőkre.
A verseny és kaland kategóriában induló járművek - amelyek 2010-ben új útvonalakon szelik majd át a Szaharát és Nyugat-Afrikát - két egymástól eltérő típusú útvonalon teljesítik a távot. A verseny kategória 8500 kilométeres, az egyszerűbb, kaland út 8283 kilométernyi lesz jövőre.
Marokkóban a versenyzőknek meg kell birkózniuk a Szarhro-hegység sziklás és időnként havas bérceivel, a zagórai kősivataggal és a futam történetében először az Iriki-sóstón is át kell majd vágniuk. Mauritániában a csapatok visszatérnek a következő futamon a Banc D'Arguin Nemzeti Park dűnéi közé, hogy a B2 Beachen, raliról elnevezett tengerparti plázson töltsék az éjszakát. A mali szakasz újdonsága Djenné érintése lesz, ahova át kell kelni Nyugat-Afrika legnagyobb folyóján, a Nigeren, s a környéken egyetlen híd sincs.
A 2010. január 16-án rajtoló és 17 napig tartó futamra eddig 175 csapat nevezett be 32 országból.