Kétséges a Budapest-Bamako rali 2010-es budapesti indulása

Kétséges a világ legnagyobb amatőr autóversenyeként számon tartott Budapest-Bamako rali 2010-es budapesti indulása, mert a fővárosi közgyűlés által tavaly elfogadott szmogrendelet alapján az induló járművek egy része nem felel meg az előírt követelményeknek.

A szervezők szerint vagy feloldják a rendeletet az illetékes hatóságok, vagy valamely vidéki városba kell telepíteni a rajtot. A közlemény szerint a budapesti rajt eddig is aránytalanul nagy költségeket rótt a szervezőkre.

A verseny és kaland kategóriában induló járművek - amelyek 2010-ben új útvonalakon szelik majd át a Szaharát és Nyugat-Afrikát - két egymástól eltérő típusú útvonalon teljesítik a távot. A verseny kategória 8500 kilométeres, az egyszerűbb, kaland út 8283 kilométernyi lesz jövőre.

Marokkóban a versenyzőknek meg kell birkózniuk a Szarhro-hegység sziklás és időnként havas bérceivel, a zagórai kősivataggal és a futam történetében először az Iriki-sóstón is át kell majd vágniuk. Mauritániában a csapatok visszatérnek a következő futamon a Banc D'Arguin Nemzeti Park dűnéi közé, hogy a B2 Beachen, raliról elnevezett tengerparti plázson töltsék az éjszakát. A mali szakasz újdonsága Djenné érintése lesz, ahova át kell kelni Nyugat-Afrika legnagyobb folyóján, a Nigeren, s a környéken egyetlen híd sincs.

A 2010. január 16-án rajtoló és 17 napig tartó futamra eddig 175 csapat nevezett be 32 országból.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.