Forma–1: Félidős futam
Az elmúlt napokban ugyanis attól volt hangos a szaksajtó: marad-e jövőre is a csúcskategóriában a Mercedes, s ha igen, szerződést hosszabbít-e a hétszeres világbajnok Michael Schumacher?
Az istálló távozásáról nem először röppentek fel hírek, ám ahogyan korábban, most is kétséges, van-e alapjuk a híreszteléseknek. A csapat egyelőre nem reagált, viszont Bernie Ecclestone – akit egyébként egy régóta húzódó korrupciós ügy kapcsán szintén hírbe hoztak a napokban – magabiztosan utasította vissza a pletykákat. Arról sem tudni még biztosat, hogy a visszatérése óta, elsősorban pechszériája miatt nem különösebben sikeres Schumacher marad-e.
Akadnak azonban jelek, amelyekből arra lehet következtetni, hogy messze nincs még vége a 43 éves klasszis „második” F1-es karrierjének. Amikor például a napokban arról faggatták, hogy hány futamos szezont tartana ideálisnak, azt mondta: „Ötvenkét nagydíjasat. Mert azt hiszem ennyi hétvége van egy évben.”
Noha a verseny előtti hírek többsége a Mercedeshez és Schumacherhez kötődött, nem feltétlenül ez a páros a favorit: annál is inkább, mert a második szabadedzésen a német hibázott, összetörte a kocsiját.
Az első tréningen Jenson Button (McLaren) volt a leggyorsabb, a másodikon pedig Pastor Maldonado (Williams) „nyert”, de ez nem sokat jelent. A pilóták ugyanis jobbára esős pályán köröztek pénteken, így a valódi erőviszonyokra nem derült fény. Ráadásul vasárnapra már száraz időt jósolnak a meteorológusok, s a bizonytalanságot növeli, hogy több csapat, például a Lotus, a Ferrari és a McLaren is nagyobb fejlesztésekkel érkezett Németországba.
Vagyis, ahogyan az eddigi kilenc futam előtt, úgy a szezon félidejét jelentő tizedik viadalt megelőzően sincs „tuti tipp”: lényegében a mezőny fele befutó lehet.