Váltóhiba

„Folytathattam volna motorversenyzői pályafutásomat, ám anyagi okok miatt csak olyan csapatnál, amelynek nem volt győzelemre esélyes gépe. Ilyen feltételek mellett nem akartam vetélkedni.

Inkább lezártam életem egy fontos korszakát.” Így indokolta lapunknak Talmácsi Gábor, a gyorsaságimotorosvilágbajnokság 125 köbcentiméteres kategóriájának 2007-es győztese minapi döntését, amely szerint sportágat vált, s raliautóba ül.

Talmácsi bejelentése aligha nevezhető váratlannak: 2010 végén állt utoljára rajthoz vb-futamon, azóta hónapról hónapra csökkent viszszatérésének esélye. Pedig 2008-ban, a világbajnoki címe megszerzését követő évben még úgy tetszett, töretlenül ível felfelé pályafutása: annak ellenére is harmadik lett az összesítésben, hogy technikai gondok, valamint egy bukás miatti sérülés is hátráltatta.

Ám a következő évad kifejezetten rosszul sikerült: feljebb lépett a 250-es osztályba, de csapatával viharos körülmények között szakított a harmadik verseny után. A motoros szezon közben váltott, ám a királykategóriában csak a sereghajtó szerepét kapta.

2010-ben a 250-es oszályt felváltó Moto2-ben állt rajthoz, s összesítésben hatodik lett. Szakított menedzserével és  meghatározó szponzorainak egyikével. Ezután újabb csapás következett: bár 2011-re érvényes szerződése
volt egy Moto2-es gárdánál, az alakulat visszavonta nevezését. Talmácsi csapat nélkül maradt, s világbajnoki címe ellenére lényegében házalnia kellett, hogy megfi zethető áron jusson versenyképes motorhoz. Nem járt sikerrel, így kihagyta a 2011-es szezont, majd – bár még a múlt ősszel is azt nyilatkozta, hogy tárgyal visszatéréséről – 2012-re sem kapott megfelelő szerződést. Mindezek után bejelentette: „Nagyobb motivációt érzek magamban arra, hogy négy keréken versenyezzek.”

Noha az elmúlt három évben Talmácsit számos bírálat érte részint a korábbiaknál gyengébb eredmények, részint a pályán kívüli „szereplései” miatt, érdeklődésünkre azt mondta: „Nekem 2009-ről és 2010-ről is szép emlékeim vannak. Próbára tettem magam a 250 köbcentisek között, majd első kelet-európaiként a legjobbakkal, mások mellet Valentino Rossival versenyeztem a királykategóriában.

Aztán a Moto2 géposztályban negyvenkét versenyző közül a hatodik lettem.” Felvetésünkre, hogy talán minden másként alakult volna, ha elmaradnak a hektikus kategória és istállócserék, a motoros így reagált: „Egyetlen korábbi döntésemet sem bántam meg. Csupán egy esetben, a 2009-es váltást illetően vannak kételyeim.

Érvényes szerződésem volt Jorge Aspar Martinez csapatával, ám a médiajogok és a második számú motor hiánya miatt konfl iktus alakult ki közöttünk. Nagyon gyors döntést kellett hoznunk a menedzseremmel. Ha akkor picit több időm lett volna mérlegelni, talán minden másképp alakul...” Talmácsi Gábor a jövőjét illetően egyelőre meglehetősen szűkszavú.

Mint azt lapunknak elmondta, nem szakít a motorozással, tehetséges fi atalokat segít, és tervei között szerepel
egy saját csapat létrehozása is, mindeközben pedig készül autóversenyzői pályafutására. Ez utóbbiról egyelőre csak annyit mondott: „Van már csapatom, navigátorom és autóm is. Biztosan részt veszek az idei magyar ralibajnokságon.”

Talmácsi veszi a sisakját
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.