Váltóhiba
Inkább lezártam életem egy fontos korszakát.” Így indokolta lapunknak Talmácsi Gábor, a gyorsaságimotorosvilágbajnokság 125 köbcentiméteres kategóriájának 2007-es győztese minapi döntését, amely szerint sportágat vált, s raliautóba ül.
Talmácsi bejelentése aligha nevezhető váratlannak: 2010 végén állt utoljára rajthoz vb-futamon, azóta hónapról hónapra csökkent viszszatérésének esélye. Pedig 2008-ban, a világbajnoki címe megszerzését követő évben még úgy tetszett, töretlenül ível felfelé pályafutása: annak ellenére is harmadik lett az összesítésben, hogy technikai gondok, valamint egy bukás miatti sérülés is hátráltatta.
Ám a következő évad kifejezetten rosszul sikerült: feljebb lépett a 250-es osztályba, de csapatával viharos körülmények között szakított a harmadik verseny után. A motoros szezon közben váltott, ám a királykategóriában csak a sereghajtó szerepét kapta.
2010-ben a 250-es oszályt felváltó Moto2-ben állt rajthoz, s összesítésben hatodik lett. Szakított menedzserével és meghatározó szponzorainak egyikével. Ezután újabb csapás következett: bár 2011-re érvényes szerződése
volt egy Moto2-es gárdánál, az alakulat visszavonta nevezését. Talmácsi csapat nélkül maradt, s világbajnoki címe ellenére lényegében házalnia kellett, hogy megfi zethető áron jusson versenyképes motorhoz. Nem járt sikerrel, így kihagyta a 2011-es szezont, majd – bár még a múlt ősszel is azt nyilatkozta, hogy tárgyal visszatéréséről – 2012-re sem kapott megfelelő szerződést. Mindezek után bejelentette: „Nagyobb motivációt érzek magamban arra, hogy négy keréken versenyezzek.”
Noha az elmúlt három évben Talmácsit számos bírálat érte részint a korábbiaknál gyengébb eredmények, részint a pályán kívüli „szereplései” miatt, érdeklődésünkre azt mondta: „Nekem 2009-ről és 2010-ről is szép emlékeim vannak. Próbára tettem magam a 250 köbcentisek között, majd első kelet-európaiként a legjobbakkal, mások mellet Valentino Rossival versenyeztem a királykategóriában.
Aztán a Moto2 géposztályban negyvenkét versenyző közül a hatodik lettem.” Felvetésünkre, hogy talán minden másként alakult volna, ha elmaradnak a hektikus kategória és istállócserék, a motoros így reagált: „Egyetlen korábbi döntésemet sem bántam meg. Csupán egy esetben, a 2009-es váltást illetően vannak kételyeim.
Érvényes szerződésem volt Jorge Aspar Martinez csapatával, ám a médiajogok és a második számú motor hiánya miatt konfl iktus alakult ki közöttünk. Nagyon gyors döntést kellett hoznunk a menedzseremmel. Ha akkor picit több időm lett volna mérlegelni, talán minden másképp alakul...” Talmácsi Gábor a jövőjét illetően egyelőre meglehetősen szűkszavú.
Mint azt lapunknak elmondta, nem szakít a motorozással, tehetséges fi atalokat segít, és tervei között szerepel
egy saját csapat létrehozása is, mindeközben pedig készül autóversenyzői pályafutására. Ez utóbbiról egyelőre csak annyit mondott: „Van már csapatom, navigátorom és autóm is. Biztosan részt veszek az idei magyar ralibajnokságon.”