Nyolc után is lelkes

Egyelőre csalódniuk kell azoknak, akik abban bíztak, hogy az idén végre megtörik Sebastien Loeb egyeduralma: a rali történetében páratlan sikerszériával büszkélkedő, sorozatban nyolcszoros világbajnok ugyanis magabiztosan kezdte az évet, simán nyerte a szezonnyitó futamot Monte-Carlóban.

A francia pilóta csak a –szokatlan módon ötnaposra hízott –viadal elején, s akkor is csupán rövid ideig engedte ki kezéből a vezetést. Kezdetben a finn Jari-Matti Latvala volt a leggyorsabb, ám egy kicsúszás miatt technikai problémákkal küzdött, így Loeb állt az élre a Citroennel, ezután pedig mindvégig megőrizte előnyét.

Noha úgy tetszik, hogy Loeb töretlen kedvvel, tehetséggel és lendülettel hajt kilencedik vb-címéért, azért akad néhány jel arra nézve, hogy akár még valódi verseny is kialakulhat a hátralévő tizenkét futamon. Jól kezdte ugyanis az évet a Monte-Carlóban a második helyet megszerző, Minivel versenyző Dani Sordo: a spanyol pilóta az összesítésben nem egészen három perccel maradt csak le az éllovastól annak ellenére, hogy rossz gumiválasztás és kisebb technikai gondok is hátráltatták. Az első futamon kiderült az is: újra számolni kell a 2003-as világbajnokkal, a norvég Petter Solberggel, aki ismét egy gyári csapat, ezúttal a Ford „alkalmazottjaként” szállt harcba, s rögvest egy harmadik helylyel mutatkozott be.

A világbajnokság versenyhelyszínei közé három év után visszatérő Monte-Carlóban kétszer is felhívta magára a figyelmet Sebastien Ogier. A francia pilóta az idén egy S2000-es – vagyis a „királykategóriás” WRC autóknál gyengébb – Skoda Fa biát hajt, ám az első versenynap végén WRC-ket is vert, és a negyedik helyen állt az összesítésben.

A nagy rohanásnak azonban meglett a következménye: Ogier a második nap utolsó szakaszán közel százhatvan kilométeres tempónál elnézett egy enyhe kanyarulatot, a padka megdobta a kocsit, amit már nem tudott megfogni a versenyző. A pilóta megúszta a balesetet, és navigátora is csak kisebb zúzódásokat szenvedett, ám az autó totálkáros lett. Ogier nem sokkal a szerencsés kimenetelű incidens után jelezte, hogy – ha nem is az eredmény miatt – emlékezetes marad számára a 2012-es Monte-Carlo-rali. Azt mondta: „Ez volt karrierem legnagyobb bukása.”

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.