Jobban pezseg, mint a kóla
Míg a Premiership és a további három osztályból álló Futball Liga csapatainak többsége – köztük szinte magától értetődően a Manchester City és a Chelsea – veszteséggel tevékenykedik, addig a United annak ellenére is csaknem 30 millió fontos adózás előtti profitot könyvelhet el, hogy a Tampa Bay Buccaneers amerikaifutball-klubban is érdekelt Glazerek által felvett több mint félmilliárd fontos hitel törlesztőrészleteit nyögi.
A pénzügyi siker nem a véletlen műve. A tulajdonosok kinevezték kereskedelmi igazgatónak Richard Arnoldot, aki a korábban Manchesterben „bütykölő” kéttagú „team” helyett London legpatinásabb negyedében, a Mayfairben rendezett be negyvenöt személyt foglalkoztató részleget. Az új, nagyszabású stratégia eredményeként 2007 novembere óta több mint száz kereskedelmi megállapodás született 400 millió font értékben. A puszta számoknál jóval hangzatosabb a The Times napilapban közölt tény, hogy a United jelenleg a világ hatodik legkönnyebben azonosított márkaneve a Google, az Apple, a BBC, a Dyson és a Facebook után, és olyan elhanyagolható „cégecskéket” utasít maga mögé, mint a Coca-Cola vagy a Microsoft. Sir Alex Ferguson a hasát foghatta nevettében, amikor megtudta: legesküdtebb ellensége, a Liverpool a 171. helyet foglalja el a listán.
A manchesteri „vörös ördögök” különösen imponáló támogatottságot élveznek Ázsiában, ahol összesen 333 millió külföldi szurkolójuk közül 192 millió él. Számítások szerint a múlt évadban világszerte 4,2 milliárd néző volt kíváncsi a bajnoksághoz vezető –mellesleg, eléggé göröngyös – útra. A fiskális vívmányok dacára a tulajdonosok úgy döntöttek, hogy a bizonytalan világgazdasági helyzetre való tekintettel „jegelik” a klub szingapúri tőzsdei bevezetését, amely mintegy 600 millió fontra értékelte volna az angol első divízió tizenkilencszeres győztesét. A háttérben állítólag tárgyalások folynak a Manchester United eladásáról a katari emírnek. Akármilyen jól megy is a Unitednek, a kapzsi menedzsment képes volt az idény kezdetén valamennyi meccsjegy árát egy fonttal felemelni. Egy-egy bajnoki találkozóra a legdrágább belépő jelenleg 50 font (hozzávetőleg 16 ezer forint), a legolcsóbb 28 font.