Van, ahol nem előny a sportosság
A felmérőket is meglepte, hogy milyen sokan csalódtak olyan sikermodellekben, mint például a Hyundai Veloster és a Mercedes CLA. A Kecskeméten gyártott modell kritikus megjegyzései között olyanokat soroltak fel az amerikai fogyasztók, mint a keményre hangolt futómű, a fokozott gumikopás, a zajos kabin, a nehézkes be- és kiszállás, valamint a hátul szűkös fejtér.
Amerikában mindent vivő az F 150-es Ford |
Az az érdekes, hogy a világ más piacain a vevők pont ezek miatt, vagyis a stabilitáshoz és nagy sebességű kanyarodáshoz szükséges feszesebb futóműért és a sportos megjelenésért választják a kupés fazonú autókat, amiknél mindezekkel számolni kell. Ez különösen igaz a Mercedes CLA modellre, mert a négyajtós kupéban bizony szűkös a hátul ülők fejtere, köszönhetően a karosszéria formájának.
Az észak-amerikai vevők továbbra is inkább a lágyan ringatózó és az útegyenetlenségekre kevésbé érzékeny országúti cirkálókat és terepjárókat kedvelik, nem véletlen, hogy az USA-ban 33 éve abszolút első a Ford F 150-es, amelyből tavaly összesen 740 ezer, idén már 800 ezer kelt el. A toplistán második a Chevrolet Silverado (510 ezer db), harmadik a Dodge Ram (450 ezer db). Ebben a mezőnyben nehéz európai méretű és ízlésű sportkocsival elnyerni a vevők kegyeit, igaz, ez nemcsak a németeknek, de olykor a japánoknak és dél-koreai márkáknak sem mindig sikerül.
Szabadidő-autó: Jeep Compass
Egyterű: Nissan Quest
Luxusautó: Mercedes CLA
Szedán: Nissan Altima
Sportos autó: Hyundai Veloster
Pick-up: Nissan Frontier
Összesítésben: Kia Rio