Vadul az esztergomi Suzuki

Három év nagy idő a gyorsan változó autóvilágban, nem véletlen, hogy a Suzuki is hozzányúlt sportterepjárójához, méghozzá nem is akárhogy: formájában és műszaki tartalmában is megújult az esztergomi modell.
Ha finoman fogalmazunk, akkor kemény arcplasztikán esett át az esztergomi S-Cross, és szolid fazonból arrogáns pofa lett. Ami nem baj, mert elődei, a FIAT-tal közösen fejlesztett SX4-es és az ugyancsak Esztergomban gyártott, de a magyar piacon nem forgalmazott FIAT Sedici nem volt túl megnyerő, és utódja, az S-Cross sem lett valami karakteres modell. Hát most itt van a legújabb esztergomi sportterepjáró, amely bizony ijesztően hat majd a visszapillantó tükörben, ha utolér minket, mert a karosszéria eleje alaposan megváltozott, és ez minden autónak az arca, ami meghatározó.
Forrás: SMC

Igaz, az sem véletlen, hogy sok kocsit képes lesz majd utolérni, mert nemcsak fazonja agilis, hanem erőforráskínálata is figyelemre méltó. Jelentős változás, hogy a Suzuki már többféle benzines turbómotorral is készül: a háromhengeres és ezer köbcentiméteres teljesítménye 112 lóerő, a négyhengeres 1,4 literesé 122 vagy 140 lóerő, utóbbi kettő rendelhető 6 fokozatú kézi kapcsolású vagy automata sebességváltóval és All Grip összkerékhajtással. Az 1,6 literes turbódízel (120 LE/320 Nm) változatlan, itt 6 fokozatú dupla kuplungos váltót és/vagy All Grip összkerékhajtást lehet kérni.

Rendelhető távolságtartó tempomat és a vezető figyelmetlenségét vészhelyzetben korrigáló automata fékrendszer, vagyis Radar Brake Support koccanásgátló. A hátsó lámpák változatlan formája LED-es fényeket takar.

Határozott külsőt adnak a 17 colos kerekek, és igényesebb anyagokkal burkolták az utasteret, a hétcolos érintőképernyő pedig zongoralakk-fekete keretet kap, így az ugyancsak jó megjelenésű és sikeres Vitara családon belül kap versenytársat. A legújabb esztergomi Suzuki S-Cross hivatalos premierje szeptember 29-én lesz a Párizsi Nemzetközi Autószalonon.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.