Tizenhat rekord három hengerrel két nap alatt

Sorozatgyártású autókat tettek próbára a tartóssági és sebességi vizsgálatokra használt CERAM pályán.

Hat sebességi világrekordot állított fel Focus 1.0 EcoBoost modellel a Ford: a pilóták közt volt a WRC-sztár Jari-Matti Latvala is; az autóvezetők két napot töltöttek az 1 literes, három hengeres, 125 lóerős teljesítményű Focus EcoBoost volánja mögött. A franciaországi Mortefontaine-ben található CERAM versenypályán a Nemzetközi Automobil Szövetség (Federation Internationale de l’Automobile, FIA) tizenhat sebességi világrekordot* hitelesített különböző (1 és 4.107,4 km közti) távokon.

A rekordkísérletre szánt autók a németországi Saarlouisban működő gyárban készültek. A rekordkísérletre szánt Fordok megegyeztek a kereskedésekbe kerülő darabokkal. A kiválasztottakat az FFSA (Fédération Française du Sport Automobile) hivatalos személyzete alaposan átvizsgálta. A három Focus 1.0 EcoBoost modell az “1,0 liter alatti lökettérfogatú autók” osztályában állította fel sebességi világrekordjait*, amelyek közt szerepelt az 1 kilométeres és 1 mérföldes táv álló- és repülőstarttal, valamint a legmagasabb átlagsebesség a 10 és 4.104,7 km közti távokon. Az autók az 1, 6, 12 és 24 órás futamokon is rekord-átlagsebességgel* futottak. Az egy óránál hosszabb időn át megtartott legmagasabb átlagsebesség 191.056 km/óra volt.

“Ez az apró motor egészen meglepő teljesítményt nyújt” – fogalmazott Latvala, aki a 304 lóerős Ford Fiesta RS World Rally Car volánja mögül ült át a széria Focusba. “A sebességrekordok is bizonyítják, hogy a Focus 1.0 EcoBoost igazán élvezetesen vezethető autó – közben pedig rendkívül gazdaságos is.” A Focus 1.0 EcoBoost 125 lóerős változata 11,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órás tempóra, és végsebessége 193 km/óra. Az autó üzemanyag-fogyasztása 5,0 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 114 g/km. A 100 lóerős változat kategóriaelső üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100 km, míg CO2-kibocsátása mindössze 109 g/km.

 

 

Két napon keresztül hajtották a háromhengeres Focusokat a CERAM pályán
Két napon keresztül hajtották a háromhengeres Focusokat a CERAM pályán
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.