Terjed az old timer vírus
A kínaiak is megfertőződtek, és rohamtempóban vásárolnak oldtimereket, ezért emelkednek az árak és megugrottak a restaurálással foglalkozó műhelyek megrendelései. A legnagyobb európai piacon máris érezhető a kínai és orosz gyűjtők érdeklődése, bár a németek elsőségét még nem veszélyeztetik az új versenyzők. Németországban tavaly 188 360 minősített veteránautót tartottak nyilván. Az árakra jellemző, hogy egy 1951-ben gyártott, ám 26 évig garázsban álló, és mindössze 120 kilométert futott a VW T1-es Samba mikrobusz negyvenezer euróért kelt el. Enné magasabb árakat érnek el az aukciókon a ritkaságok.
A Bugatti Atlantic modellből csak négy készült, nem véletlenül ment fel az ára egy tavalyi aukción harmincmillió dollárra. Egy nagyobb példányszámú 1933-as kétüléses Bugatti Type 51 Grand Prix modell 951 ezer euróért, egy másik szépség, az 1937-es Mercedes 540-es félmillió euróért kelt el.
Sokat számít, hogy kié volt az autó: Mahmud Ahmedinedzsád iráni elnök 1977-es évjáratú, ám egészen prózai Peugeot 504-ese 2,5 millió dollárért kelt el. Leonyid Brezsnyev egykori szovjet pártfőtitkár Zsil limuzinja 188 ezer euróért cserélt gazdát, ám senkinek nem kellett Erich Honecker egykori NDK-vezér Citroën CX modellje. Ugyanazon a párizsi aukción, februárban Baldvin belga király 1955-ös Aston Martin DB2/4-es autójáért 333,5 ezer eurót.
Jacqueline Kennedy néhai first lady Cadillac Coupé autójára 213 ezer euróig, Charles de Gaulle francia elnök nyitott Citroenjére 120 ezer euróig licitáltak. John Lennon Rolls-Royce Phantom V Limousine autójáért egy 1985-ös árverésen rekordáron, 2,3 millió dollárt fizettek.