Sekély vízben is csak lassan autózzon!
Európa-szerte több ezer autó maradt elárasztott területen. Fontos, hogy a kerekek középpontjánál nagyobb vízben hagyott gépkocsikat soha ne próbálja meg a tulajdonos beindítani, mert károsodhat a motor, és a biztosító megtagadhatja a kártérítést, erre figyelmeztet az ÖAMTC osztrák autóklub. Amennyiben a gépkocsi csak a kerékabroncs közepéig állt vízben, akkor a szakemberek szerint nem kell működési zavarokra számítani, ugyanis az összes mozgó belső alkatrész és elektromos berendezés e vízvonal fölött van. Ha viszont a „merülési vonal” a kerekek közepe fölött van, illetve volt, az már érintheti a csapágyakat és az erőátviteli mechanizmust. A kipufogórendszerrel sem árt az óvatosság, mert rozsdásodást okozhatott benne a víz.
A karosszéria üreges részeibe behatoló víz miatt károsodhatnak az alacsonyabban lévő elektromos berendezések, ezért ilyen esetben mindenképpen szakműhelybe kell vinni a kocsit. Ha már a motortértető is víz alatt volt, a beindítási kísérlet nagyon komoly következményekkel járhat, a folyadék ugyanis egészen a kipufogóig végigfolyhatott a kocsin, és ilyenkor az indítási próbálkozás tönkreteheti az egész motort. Az ilyen gépkocsikat is szakműhelybe kell vinni, hogy ott az egész kocsit megszárítsák. Megtagadhatja a kártérítést a biztosító akkor is, ha a motor az indítási kísérlet következtében megy tönkre.
Azoknak is érdemes vigyázni, akik kisebb átfolyáson gázolnak át, mert még lassú tempónál is sok kárt lehet okozni futóműnek, motornak, kipufogórendszernek, nagy tempónál pedig még sekélyebb vízben is felúszhat a kocsi, ami azt jelenti, hogy a kerekek alig, vagy már nem érik el a szilárd talajt, így az autó irányíthatatlanná válik, ami már veszélyes is.