Új Suzuki-modellek: Árnyképek és sejtelmes mondatok

Az új Vitara sorozatgyártása március elején indul Esztergomban, közben a genfi nemzetközi show-ra két tanulmánymodellt is ígér a Suzuki, mely termékkínálatán túl kapacitását is bővíti.
A Jimny utódját sejteti az iM4-es tanulmánymodell
A Jimny utódját sejteti az iM4-es tanulmánymodell
Suzuki

A trend adott, a globális piacon is a sportterepjárók hódítanak, méghozzá egyre több kategóriában: az S-Cross és a Vitara után újabbakkal száll versenybe a Suzuki. A két újdonságról egyelőre csak árnyképeket és néhány sejtelmes mondatot közölt a gyártó. Ami biztos, hogy a március elején nyíló 85. genfi nemzetközi szalonon mutatják be mindkettőt. Nevük még nincs, csak nagyon titokzatos jelzésük. Az iK2 és iM4 autókról ezt írja a gyártó: „az iK2 tanulmány ideális kompakt kocsi, amit az összebékített erők innovációs elgondolás jegyében alkottak meg. Tartalmaz minden fontos készséget, amit egy ekkora autótól elvárhatunk, kiteljesítve a kompakt méret előnyeit.”

Nem sokkal izgalmasabbak és információtartalmukban sem gazdagabbak a másikról szóló hivatalos mondatok: „az iM4 emblematikus összkerékhajtású kisautó-tanulmány, mely az adj formát az ihletnek! fejlesztési koncepció terméke. A Suzuki teljesen eredeti elgondolásában testet ölt a gyártó kompakt négykerék-hajtási tapasztalata, a fejlett technológiák, valamint a minőségi kialakítás, ami valódi inspirációt jelenthet az autózóknak.” Hát ennyi.

Végignézve a Suzuki termékpalettáját egyértelmű, hogy az iM4-es a sikeres, ám mostanra kissé öregessé vált – 1998-ban bemutatott –Jimny utódja lesz, az iK2-es kód pedig a Swiftnél nagyobb modellt sugall.

Ami konkrét tény, hogy március elején, a két tanulmánymodell prezentálásával egy időben indul Esztergomban az új Vitara sorozatgyártása, ami tovább növelheti a japán márka forgalmát. A Suzuki tavaly a piaci átlagnál nagyobb mértékben, pontosan 6,9 százalékkal növelte eladásait az EU és az EFTA piacain, ahol az ACEA adatai szerint 163 ezer új autót értékesített, többségében magyarországi gyártásúakat.

A JATO Dynamics adatai szerint a közel ötvenezer új Swift három százalékkal maradt el az előző év eredményétől, miközben nőtt a Jimny (10,8 ezer db, +2 százalék), viszont a felére esett a régi SX4-es eladása (14 ezer darab). Jól szerepelt viszont az új S-Cross, melyből 39,2 ezer kelt el, így bőven pótolta elődjének kiesését.

Hasonlóan biztató a Vitara előrejelzése, hiszen az európai piac dinamikusan növekvő szegmensében jelenik meg, csakúgy, mint a következő sportterepjárók, melyeket jelenleg még iK2-es és iM4-es kódokkal jelölnek. A konszern még azt sem árulta el, hol készítik majd a sorozatgyártásra kész modelleket, a lehetséges helyszínek között szerepel Esztergom is.

A kisebbik modell gyártóhelye szinte biztosan India lesz, ahol 1983-ban gyártotta első autóját a Suzuki a Delhi közeli Gurgaonban, és egy másik komplexumot is felépített Manesarban. Hatvanmilliárd japán jen (135 milliárd forint) értékű beruházással gyártóüzemet épít az indiai Gudzsarátban. Az esztergomihoz hasonló méretű és 2017-től évi háromszázezres kapacitású telephelyre a legkorszerűbb gépeket és technológiát telepítik. A Maruti Suzuki tavaly 1,05 millió autót gyártott és értékesített Indiában, ahol 40 százalékos részesedéssel piacvezető. A japán konszern tavaly világszerte hárommilliónál több autót gyártott és értékesített. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.